اخراج ۳۸۰ افغانستانی از روسیه

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد ۳۸۰ نفر را از افغانستان خارج خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از خبرگزاری « رویترز »، وزارت دفاع روسیه از تخلیه ۳۸۰ نفر از افغانستان که شامل شهروندانی از کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، اوکراین و افغانستان می باشند، خبر داد.

برپایه این گزارش، ۳ هواپیمای نظامی روسی Il-۷۶ که برای ارسال ۱۰۸ تُن  کمک های بشردوستانه به کابل رفته اند در مسیر بازگشت این افراد را از افغانستان خارج خواهند کرد.

اواسط ماه اوت با سقوط دولت پیشین افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، بسیاری از کشورهای سراسر دنیا اقدام به تخلیه شهروندان خود و همچنین پناهجویان افغان از این کشور کردند. در روزهای اولیه با توجه به شرایط بحرانی و آشوب در فرودگاه بین المللی حامد کرزای روند تخلیه مردم به کندی صورت می گرفت. کم کم و با گذشت زمان برنامه هایی دقیق تر برای تخلیه افراد از افغانستان ایجاد شد.

چندی پیش وزیر خارجه آمریکا نیز  اظهار داشت که مساله افغانستان در چند ماه گذشته ، همکاری آمریکا و قطر را افزایش داده است و  از ۱۲۴ هزار نفر تخلیه شده از افغانستان تقریبا نیمی از آنها از طریق قطر جابجا شدند.
آمریکا نیز از آن زمان تاکنون از طریق قطر  ۱۵ پرواز به افغانستان انجام داده که به وسیله آنها صدها نفر از این کشور خارج شده اند.

طالبان ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) کنترل کابل پایتخت افغانستان را در اختیار گرفت و ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) از تشکیل دولت موقت در این کشور خبر داد.

منبع: ایرنا

انتهیا پیام/

کد خبر: 1118883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =