آموزش آشپزی / طرز تهیه بورک اسفناج

در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه بورک اسفناج آشنا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه بورک اسفناج آشنا کنیم.

مواد لازم برای بورک اسفناج:

اسفناج      1 کیلو
پنیر پیتزا     300 گرم
پنیر خامه ای      200 گرم
خمیر یوفکا      1 بسته
نعنا و پونه ی خشک       1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای مربطوب کردن خمیر:

شیر     1 استکان

روغن مایع      2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورک اسفناج :

برای پخت بورک اسفناج، ابتدا اسفناج را بخارپز کنید زمانی که کامل پخته شد در صورت تمایل نعنا و پونه خشک شده را اضافه کنید و تفت بدهید سپس پنیر خامه ای را اضافه و مخلوط کنید تا بکدست شود.

بعد پنیر پیتزای رنده شده و نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود کنار بگذارید تا کمی خنک شود. در صورت تمایل می توانید مقداری قارچ را جداگانه با نمک و فلفل سیاه و آبلیموی تازه تفت بدهید تا قارچ پخته شود و بعد به مخلوط اسفناج اضافه کنید.

شیر و روغن مایع را مخلوط کنید و روی هر ورق خمیر یوفکا را با این مایع به طور کامل مرطوب کنید و دوباره یک ورق دیگر خمیر روی لایه قبلی قرار بدهید و مجددا با مایع مرطوب کنید. سپس مقداری از مواد روی ابتدای خمیر قرار بدهید و مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید و مطابق عکس یا یه سلیقه ی خودتان خمیر را رول کنید. بعد با مایع یا مخلوط شیر و روغن و یک زرده ی تخم مرغ روی خمیر را رومال کنید. می توانید مقداری کنجد یا سیاهدانه روی خمیر بریزید و در فر با دمای 180 درجه به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار بدهید تا زمانی که روی بورک کمی طلایی شود.

می توانید روی بورک ها را رومال نزنید و داخل روغن سرخ کنید. اگر برای اولین بار درست می کنید مقداری را از آن را داخل روغن سرخ کنید و مقداری را داخل فر قرار بدهید و ببنید کدام یک بیشتر باب میل تان است.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1118889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =