مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ششم آذر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در شنبه(ششم آذرماه) را در ادامه می‌خوانید:

بسیج امین و پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است

جلسه صمیمانه‌ای با حضور سیروس صابری مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با هفته بسیج برگزار شد.

صابری در این جلسه ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج امین و پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است که در طول سال‌های فعالیت خود با تکیه بر آموزه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تکیه بر روحیه ایثار و شهادت، همواره در خدمت انقلاب و کشور بوده و از ارزش‌های نظام صیانت کرده است.

وی، روحیه جهاد و ایثار، علم و بصیرت و ایمان و تقوا را از برترین ویژگی‌های بسیجیان دانست و گفت: در مجموعه حراست همه باید با تفکر بسیجی در جهت تحول دانشگاه آزاد اسلامی و تحقق اهداف آن گام بردارند.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ششم آذر

دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افتتاح شد

مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با حضور علی سروری مجد دبیر شورای راهبری تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی، حامد علم الهدی مشاور تقریب مذاهب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت قشم و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سروری مجد در این مراسم گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در ایران به دانشگاهی برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، قومیتی و مذهبی تبدیل شده که این موضوع از برکات تشکیل دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اظهار کرد: باید با تقویت علمی، ترویج فرهنگ و دیپلماسی تقریب، مسائل اجتماعی و سیاسی را با هدف توسعه فضای برادری در استان ها پیگیری کنیم.

 علم الهدی  نیز در این مراسم با تجلیل از حضور علمای اهل تشیع و تسنن جزیره قشم، گفت: تقریب تنها مختص به مذاهب نیست، بلکه در مواردی نظیر قومیت ها نیز در برخی از مناطق کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با حمایت طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز  بیش از ۲۰ دفتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ششم آذر

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد

مراسم تکریم امیرضا نقش و معارفه فرید نعیمی‌ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با حضور علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران شهرستان نجف آباد و استان اصفهان در واحد نجف آباد برگزار شد.

بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: خرسندم که در هفته بسیج در شهر و زادگاه شهید حججی هستم. بی شک رشادت های شهیدانی همچون محسن حججی در خاطر همگان ماندگار است.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های دانشگاهی غیردولتی در سراسر جهان و کشور شناخته می شود و  یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.  

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با همت و پیگیری مستمر،‌ نقشه راه پنج سال آینده این دانشگاه را تدوین کردند که در هیأت امنا نیز به تصویب رسید. امروز مسیر جدیدی پیش روی همه ما قرار دارد و  مسئولیت همه ما سنگین تر شده است.

بروجردی با اشاره به بازدید خود از دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای اصفهان و نجف آباد، تصریح کرد: وجود این دانشگاه باعث می شود انسان به خودش ببالد و این از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی کشور پس از انقلاب اسلامی ایران، خاطر نشان کرد:‌ پیش از انقلاب با وجود اینکه هیچ گونه تحریم و فشار سیاسی وجود نداشت، شاهد چنین بالندگی نبودیم، ولی اکنون به لحاظ علمی در جایگاه بالایی قرار داریم.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ششم آذر

برگزاری وبینار انواع پیکربندی ماشین‌های فرز پنج‌محور در دانشگاه آزاد سمنان

وبینار تخصصی و برون‌مرزی انواع پیکربندی ماشین‌های فرز cnc  پنج محور و قابلیت‌های ماشین‌کاری با آن‌ها با هدف تقویت ارتباط علم با صنعت به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

سمانه بهرامیان رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان اینکه این وبینار از سری برنامه‌های طرح سردار دل‌ها محسوب می‌شود، گفت: این وبینار با سخنرانی امیرعلی تقی زاده عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و محقق در انستیتو فورد وان گن (ksf) به صورت برون مرزی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این سمینار مجازی را تبادل اطلاعات علمی و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی در سطح دنیا  عنوان کرد و افزود: این وبینار با محورهای از پیش تعیین شده از جمله مشخصه‌های طراحی ماشین‌های ابزاری، مزایای استفاده از ماشین‌های پنج محور، پروسه ایجاد و ارسال برنامه، معیار، کاربرد ماشین‌های پنج محور و معیارهای حرکتی نوین ارائه شد.

بهرامیان اظهار داشت: وبینار فن‌آوری اطلاعات جغرافیایی با سخنرانی دکتر حسن علی فرجی سبک‌بار دانشیار دانشگاه تهران و تأثیر مطالعات ژنتیکی سلولی بر تحقیقات سرطان‌شناسی با سخنرانی علی مهدی پور شیرابه محقق دانشگاه تورنتو و مرکز سرطان‌شناسی پرنسس مارگارت از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح سردار دل‌ها از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شده است.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ششم آذر


آماده‌ایم از تمام ظرفیت‌های فکری و فیزیکی دانشگاه در حل مسائل اجتماعی شهر استفاده شود

نشست مشترک هم‌اندیشی شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، صبح امروز در مرکز رفاهی فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

 محسن مرادی در این جلسه با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی گفت: حوزه فرهنگی حوزه ظریف و تاثیرگذاری است. اگر بتوانیم در فضای دانشگاه کار فرهنگی اثرگذار و فاخر انجام دهیم کار بسیار بزرگی کردیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه فضای شهر حوزه عمل شورای شهر و شهرداری است، عنوان کرد : در هرجایی از شهر می‌توانید تاثیرگذار باشید. از مناطق کم‌برخوردار تا برخوردارترین نقطه شهر به شما ارتباط دارد.

مرادی افزود: ظرفیت دانشگاه و پتانسیل دانشگاه را به کمک بگیرید. اگر ما توانستیم به شهر مشهد و مجاوران امام رضا(ع) مهارت بیاموزیم نقش خود را ایفا کرده ایم. شورای اسلامی شهر متولی آموختن مهارت به شهروندان است. ما در این زمینه به شما کمک می کنیم. 

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد مشهد هم به لحاظ امکانات فیزیکی و هم به لحاظ اساتید اثرگذار، ظرفیت های زیادی دارد. هم دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم و هم آمادگی داریم از همه ظرفیت های فکری فیزیکی و معنوی برای ایفای نقش دانشگاه در شهر استفاده شود.
حجت الاسلام منصوریان افزود: درخواست های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را در کارگروه های تخصصی بررسی خواهیم کرد و از ظرفیت های دانشگاه در حل مسائل اجتماعی استفاده خواهیم کرد چراکه

مسائل و معضلات اجتماعی متولی خاصی ندارد. از مشارکت و یاری مردم استفاده می کنیم. 

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ششم آذر


انتهای پیام/

کد خبر: 1118917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =