دومین وزیر پیشنهادی رئیسی هم رای اعتماد نیاورد / ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

هر هفته سعی بر این داریم تا با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهیم که قطعا باید شنیده و خوانده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز، در بسته سیاسی هفته ایسکانیوز نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات سیاسی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت. در بسته خبری این هفته به موضوعاتی نظیر ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمان اعطای سهمیه جبرانی بنزین، معرفی استاندار کردستان و ... پرداخته شده است.

اردشیر زاهدی درگذشت

اردشیر زاهدی وزیر خارجه دوران پهلوی و آخرین سفیر دولت شاهنشاهی در ایالات متحده آمریکا، در سن ۹۳سالگی پس از یک دوره بیماری در سوئیس درگذشت. اردشیر زاهدی از افراد بسیار نزدیک به محمدرضا شاه پهلوی و داماد سابق او بود.

«فیاضی» از مجلس رأی اعتماد نگرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی اعتماد ندادند. بررسی سوابق و برنامه‌های مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستورکار جلسه علنی روز (سه‌شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

در این جلسه آیت الله رئیسی وزیر از برنامه‌ها و سوابق کاری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کرد و نمایندگان موافق و مخالف برنامه‌های آقای فیاضی نیز اظهارات خود را مطرح کردند. در نهایت صلاحیت آقای فیاضی به رأی نمایندگان گذاشته شد که از 260 رأی مأخوذه وی با کسب رأی 115 موافق، 140 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس نشد.

سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ایستگاه بهارستان

سومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش در حالی به مجلس معرفی شد که آیت‌الله رئیسی پیش از پایان مهلت قانونی گزینه پیشنهادی را از بدنه فرهنگیان برای جلب اعتماد نمایندگان مجلس معرفی کرده است. یک روز بعد از رأ‌ی عدم اعتماد مجلس به دومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش، سومین گزینه هم از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به بهارستان معرفی شد تا شاید این بار، طلسم وزارت تعلیم و تربیت شکسته شود.

سهمیه جبرانی بنزین؛ آذر اعطا می‌شود

در جلسه هیئت وزیران، اعضای دولت با اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت برای جبران هزینه وارده در دوره عدم دسترسی به سامانه هوشمند سوخت موافقت کردند. به منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین در دوره عدم دسترسی به بنزین سهمیه ای به دلیل بروز اشکال در سامانه هوشمند سوخت، هیئت وزیران وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت تابعه ذیربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه کند.

آیت الله مجتهد شبستری دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت،‌ مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساعتی پیش به علت سکته در بیمارستان امام حسین(ع) تهران دعوت حق را لبیک گفت. مرحوم مجتهد شبستری نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز را در کارنامه خود داشت.

زارعی کوشا استاندار کردستان شد

هیات وزیران پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق اسماعیل زارعی کوشا، وی را به عنوان استاندار کردستان تعیین کرد.

مخبر: نظارت جامع بر قیمت کالاهای اساسی گسترش می یابد

جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و بر ضرورت نظارت جامع بر قیمت کالاهای اساسی تاکید شد. محمد مخبر در این جلسه بر ضرورت برنامه ریزی و انجام اقدامات اساسی و بنیادین برای حل ریشه ای مشکلات بازار تاکید کرد و گفت: نباید هر روز بازار دچار تلاطم و نابسامانی باشد و حل این مشکلات نیازمند آسیب شناسی، برنامه ریزی منسجم و نظارت دقیق است تا مردم هر روز با مشکل کمبود و یا گرانی برخی کالاها مواجه نشوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توزیع فراوان کالاها با قیمت مصوب اظهار داشت: نظارت مستمر بر نحوه توزیع کالاهایی که تعیین قیمت شده ضروری است و بازرسین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات و نیروهای مردمی سازماندهی شده باید با جدیت در این زمینه عمل کنند.

درخواست 200 نماینده از رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده کرسنت

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای خواستار رسیدگی به پرونده کرسنت شدند. وی افزود: این نامه به امضای حدود 200 نفر از نمایندگان رسیده و امضاهای آن همچنان رو به افزایش است. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ماجرای پرونده کرسنت ایران به پرداخت 2 میلیارد و 400 میلیون دلار غرامت محکوم شده است.

رئیسی «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را ابلاغ کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، روز دوشنبه (24 آبان) در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور ابلاغ کرد. این قانون در جلسه مورخ بیست و چهارم مهرماه یکهزار و چهارصد کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =