طرح آمریکا برای به رسمیت نشناختن ریاست جمهوری پوتین

بنابر طرح دو عضو کنگره آمریکا به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور روسیه پس از سال ۲۰۲۴ پایان می‌یابد!

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، دو عضو کنگره آمریکا طرحی را ارائه داده اند که طبق آن به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از سوی واشنگتن پایان می‌یابد.

در ماه آوریل، دومای دولتی روسیه لایحه‌ای را برای پیگیری اصلاحات قانون اساسی تصویب کرد که از جمله موارد آن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی روسیه، این حق را می‌دهد که دوباره برای تصدی پست ریاست جمهوری نامزد شود. به گفته کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در همه پرسی که تابستان گذشته برگزار شد، بیش از ۷۷ درصد از مردم روسیه که شرکت کردند به اصلاحات قانون اساسی رای مثبت دادند.

بر این اساس، استیو کوهن، رئیس مشترک کمیسیون امنیت و همکاری در اروپا، که بیشتر به کمیسیون هلسینکی معروف است، به همراه جو ویلسون از کارولینای جنوبی، طرحی را به کنگره ارائه کردند که بر اساس آن به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه پس از ۷ مه ۲۰۲۴ پایان داده می‌شود.

بنابر این بیانیه، این طرح کنگره آمریکا ادعا می‌کند که بی نظمی در انتخابات روسیه باعث شده است که پوتین در قدرت بماند و ادامه قدرت او پس از سال ۲۰۲۴ غیرقانونی است.

اصلاحات قانون اساسی روسیه، محدودیت دو دوره شش ساله متوالی را برای رئیس جمهور فدراسیون روسیه در نظر گرفته است. در زمان لازم‌الاجرا شدن این ماده تغییرات قانونی برای رئیس‌جمهور بدون در نظر گرفتن تعداد دوره‌هایی که قبلاً در این سمت سپری شده، اعمال می‌شود؛ بنابراین راه را برای پوتین برای نامزدی مجدد پس از پایان دوره فعلی‌اش در سال ۲۰۲۴ هموار می‌کند.

دوره فعلی ریاست جمهوری پوتین، دومین دوره شش ساله متوالی اوست که سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. در حالی که پیش از این قانون اساسی روسیه به روسای جمهور اجازه نمی‌داد تا بیش از دو دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. بر اساس قانون جدید پوتین می‌تواند دو دوره شش ساله دیگر نیز همچنان رئیس جمهور باقی بماند، بدین معنا که پوتین می‌تواند پس از سال ۲۰۲۴ و همچنین پس از سال ۲۰۳۰ در سمت ریاست جمهوری به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد.

ولادیمیر پوتین با ۶۷ سال سن بیش از ۲۰ سال است که در فضای سیاسی روسیه به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر حضور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =