برگزاری حضوری امتحانات شایعه است

سرپرست دانشگاه تبریز گفت: برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و اینکه امتحانات قطعا حضوری برگزار خواهند شد، شایعه است.

صفر نصرالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه آموزش حضوری به‌زودی با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سر گرفته می‌شود، بیان کرد: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است و خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آماده هستند. دانشگاه از نظر مالی مشکلاتی دارد؛ ولی در ارتباط با از سرگیری کلاس‌های حضوری مانعی وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه دانشجویان کارشناسی در نیم‌سال جاری نمی‌توانند حضور یابند، گفت: برای حضور این دانشجویان در نیسمال دوم تمهیداتی اندیشیده شده است؛ اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. اولویت حضور با برگزاری کلاس‌های عملی خواهد بود و اگر شرایط مهیا باشد کلاس‌های نظری هم به تدریج برگزار خواهند شد. حضور دانشجویان در نیمسال جاری ارزیابی‌ای است که بتوانیم در بهمن ماه با ظرفیت بیشتری بازگشایی دانشگاه را انجام دهیم.

وی درباره نحوه برگزاری امتحانات این دانشگاه گفت: برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و اینکه امتحانات قطعا حضوری برگزار خواهند شد؛ شایعه است. اطلاعات در این زمینه به زودی اعلام خواهد شد.

نصرالله‌زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید روی تنوع‌بخشی به منابع درآمدی کار کنند، اظهار کرد: بخش عمده مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن روبرو هستند نیز همین مسئله است؛ درواقع کار درخور و شایسته‌ای در این زمینه صورت نگرفته است.

سرپرست دانشگاه تبریز درباره راهکارهای عملیاتی ارتباط موثرتر دانشگاه و صنعت، بیان کرد: دانشگاه باید پژوهش‌های مسئله‌محور و جامعه‌محور را در دستور کار قرار دهد. ضمن اینکه مانند کشورهای پیشرفته به تشکیلات و سازمان‌هایی نیاز داریم که این ارتباط را  تقویت کنند.

وی افزود: باید فرهنگ ارتباط دانشگاه با صنعت نهادینه شود.  نیاز است دانشگاه پژوهش‌های مسئله‌محور و جامعه‌محور را در اولویت کاری قرار دهد؛ چراکه یکی از وظایف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم پرداختن به پژوهش‌های جامعه‌محور، مسئله‌محور و فناورانه است که بتواند مشکلات جامعه را حل کند. در واقع دانشگاه از جامعه جدا نیست و همواره پیشرفت جوامع به موازات پیشرفت دانشگاهشان بوده است.

نصرالله‌زاده ادامه داد: ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و پیشرفت جامعه وجود دارد. دانشگاه صرفا با نوشتن مقاله‌ای که در کتابخانه خاک بخورد نمی تواند مشکل جامعه را حل کند. باید سعی کنیم با انجام پژوهش‌های مسئله‌محور و جامعه محور و نیازسنجی که از  صنعت و کشاورزی در بخش‌های مختلف جامعه انجام می دهیم، سازوکارهای تعاملی تعریف کنیم تا این ارتباط ارگانیک برقرار شود و دانشگاه در خدمت جامعه و حل مشکلات باشد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1118927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =