عراق: آماده پرداخت بهای گاز ایران هستیم

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق می گوید که این وزارتخانه آماده پرداخت تمام بهای گاز خریداری شده جاری از ایران برای نیروگاه های برق است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سخنگوی وزارت برق عراق با تاکید بر آمادگی برای پرداخت بهای فعلی (فاکتورهای جاری) گاز خریداری شده از ایران تصریح کرد که بدهی های سابق مربوط به وزرات دارایی و مالی عراق است و درباره فاکتورهای جاری فعلی، مشکلی برای پرداخت از سوی وزارت برق عراق وجود ندارد.

این توضیح مقام عراقی ناظر به توافقی جدید است که این وزارتخانه را ملزم به پرداخت فاکتور بهای گاز مصرفی صادر شده از ایران برای نیروگاه های برق عراق می کند.

احمد موسی توضیح داد که بدهی های سابق عراق به ایران به وزرات مالی مربوط می شود و وزارت برق به همه طرف ها از جمله دولت و پارلمان سابق و وزارت مالی عراق اعلام کرده است که باید بدهی ایران را پرداخت .

موسی تصریح کرد که چند هیات عراقی با طرف ایرانی درباره پرداخت بدهی ها و نحوه های پرداخت از جمله قسط بندی دیون، گفت و گو کرده اند.

پیش تر خبری به نقل از سخنگوی وزارت برق عراق با این مضمون منتشر شد که دولت عراق با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیده و آماده پرداخت بدهی‌های خود است.

ایران اخیرا صادرات گاز خود به عراق را از ۵۰ میلیون متر مکعب در روز به ۸ میلیون متر مکعب کاهش داد.

روز ۱۲ آبان ماه جاری، «مصطفی غالب مخیف» رئیس بانک مرکزی عراق، میزبان «علی صالح آبادی» همتای ایرانی خود بود و دو طرف در این دیدار راهکارهای همکاری بانکی بین دو کشور و موضوع پرداخت بدهی های عراق به ایران را بررسی کردند.

در این دیدار، دو طرف درباره راهکارهای همکاری در بخش بانکی و پرداخت بدهی های عراق به طرف ایرانی بر اساس توافق جدید گفت و گو کردند.

بنا بر اعلام مسئولین، بدهی های دولت عراق به ایران بابت انرژی حدود ۷ میلیارد دلار است.

منابع عراقی خبر دادند دولت عراق تنها در ماه سپتامبر گذشته بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1118955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =