هشدار سفارت آمریکا به شهروندان خود در ارمنستان

یک مقام ارمنستان از هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش برای خودداری از عبور از منطقه‌ای در نزدیکی مرزهای ارمنستان و آذربایجان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک کارشناس نظامی از ارمنستان در پیامی در حساب کاربری خود در فیسبوک اعلام کرد سفارت آمریکا در هشداری که به شهروندان خود داده اعلام کرده است که از عبور و مرور از منطقه‌ای خاص در نزدیکی مرزهای ارمنستان و آذربایجان خودداری کنند.

بنابر اعلام این کارشناس نظامی روز پنج‌شنبه هشداری ازسوی سفارت آمریکا در قالب ایمیل به شهروندان این کشور ارسال شد که در آن به آن‌ها گفته شده تا از بخش جاده‌ای میان دو منطقه مسکونی «داویت بک و کاپان» عبور نکنند.

در بخشی از این هشدار آمده است: «گزارش‌هایی مبنی بر افزایش اجرای قوانین مهاجرتی آذربایجان و پست‌های بازرسی گمرک وجود دارد. سفارت آمریکا در ایروان به شهروندان خود، کارمندان سفارت و خانواده آن‌ها توصیه می‌کند هیچ عبور و مروری در منطقه مابین داویت بک و کاپان نداشته باشند.»

در ادامه نیز آمد: «شهروندان آمریکایی باید در نزدیکی تمامی مرزهای بین المللی ارمنستان و آذربایجان احتیاط کنند و از عبور و مرور در نزدیکی منطقه درگیری و بخش قره‌باغ کوهستانی خودداری کنند.»

بعد از گذشت یک سال از جنگ ۴۴ روزه که بعد از ۳۰ سال منطقه قره‌باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد روابط باکو و ایروان به شدت متزلزل است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با متهم کردن یکدیگر به تیراندازی در مرزهای مشترک نزدیک منطقه مورد مناقشه قره‌باغ اختلافات را تشدید کردند.

سال گذشته نیز اختلاف برسر همین منطقه، باعث جنگ بین این دو کشور رقیب در منطقه قفقاز شد. باکو و ایروان تاکنون موفق نشده‌اند به صلح پایدار دست پیدا کنند و هر از چندگاه درگیری‌ها بین دو کشور بالا می‌گیرد.

هفته گذشته نیز وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد با میانجی‌گری دولت روسیه آتش‌بسی در مرز میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان برقرار شده است.

پیش از آن و در آخرین درگیری مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ۱۵ نفر از سربازان ارمنستان کشته و ۱۲ تن نیز اسیر شدند. همچین چند سرباز باکو نیز مجروح شدند، اما حال آنان وخیم گزارش نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =