آخرین وضعیت لایحه رتبه‌ بندی معلمان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشریح آخرین وضعیت لایحه رتبه‌ بندی معلمان گفت: لایحه در تأمین منابع مالی مانده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا احمدی از آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات لایحه رتبه‌ بندی معلمان را به صحن ارائه کرد و قرار بود 25 هزار میلیارد تومان برای اجرا به این لایحه اختصاص یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ابتدا با این مبلغ موافقت کرد و بعد اعلام داشت که دولت از عهده تأمین این بودجه برنمی‌آید و لایحه رتبه بندی معلمان اکنون در تأمین منابع مالی مانده است.

وی درباره جزئیات طرح تدریس زبان‌های قومی در مدارس با بیان اینکه این طرح برای احیای زبان‌های محلی مطرح شد افزود: زبان محلی نشانگر فرهنگ و ادبیات محلی است که باید حفظ شود اما مدت‌ها است که زبان‌های محلی توسط نسل جدید دنبال نمی‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه ما برای جلوگیری از از بین رفتن زبان‌های محلی کلیات طرح مذکور را در کمیسیون آموزش مجلس  تصویب کردیم عنوان داشت: بر این اساس درس زبان محلی در دوره متوسطه اول و دوم در مدارس تدریس می‌شود.

وی گفت: این طرح در سامانه مجلس بارگذاری و پس از تصویب کلیات آن در صحن، جزئیات را بررسی و به شورای نگهبان ارجاع می‌دهیم و پس از تأیید، وزارت آموزش و پرورش باید اقدام به تألیف کتب درسی زبان‌های محلی کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره ریل‌گذاری مجلس برای رفع ناعدالتی‌های آموزشی افزود: یکی از راه‌های رعایت عدالت آموزشی، تقویت مدارس دولتی است تا امکانات آموزشی و معلمان برتر تنها به مدارس غیردولتی اختصاص نیابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که مدارس غیردولتی بار بزرگی را دوش دولت برمی‌دارند اما تلاش ما در جهت اختصاص امکانات بیشتر برای تقویت مدارس دولتی است‌.

وی درباره اختصاص امکانات به مدارسی نظیر شاهد با اشاره به اینکه اختصاص امکانات به این مدارس به قیمت کم کردن سرانه مدارس دولتی نیست گفت: اگر سرانه خوبی برای مدارس دولتی ببینیم خیلی از دانش‌آموزان دیگر رغبتی برای تحصیل در مدارس غیردولتی نخواهند داشت.

احمدی با بیان اینکه مهم این است که اگر در مدارس غیردولتی شاهد رتبه‌های برتر در آزمون سراسری هستیم در مدارس دولتی نیز باید این خروجی را شاهد باشیم افزود: سال گذشته و همچنین امسال بودجه خوبی را برای سرانه مدارس دولتی در نظر گرفتیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دلیل تأمین نشدن بودجه مورد نظر، سرانه مدارس دولتی پرداخت نمی‌شود و از ابتدای سال تاکنون هیچ سرانه‌ای به مدارس پرداخت نشده است که مدارس ناچارند با کمک اولیاء بودجه جاری مدرسه را تأمین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =