دولت قبل باعث ورشکستگی صنعت گردشگری / ضعف در اطلاع رسانی واکسیناسیون موجب محرومیت از مسافر خارجی شد

ابراهیم پورفرج اعتقاد دارد که متاسفانه هیچ اقدامی در زمینه اطلاع‌رسانی روند واکسیناسیون کشور به دنیا نشده تا از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به گردشگران خبر دهیم که شرایط ایران در حال حاضر با تکمیل واکسیناسیون بسیار خوب شده است.

ابراهیم پورفرج، رییس جامعه تورگردانان ایران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص وضعیت تورهای گردشگری در شرایط کرونایی دو سال گذشته اظهار کرد: طی این مدت با وجود کرونا شرکت‌های گردشگری تقریبا تعطیل شدند و متاسفانه دیگر شاهد حضور گردشگران در سطح کشور نبودیم.

پورفرج ادامه داد: وضعیت شرکت‌های تورآور در این مدت بسیار منفی بود تا جایی که ما در همان ابتدای کرونا به دولت دوازدهم پیشنهاد دادیم که جهت حفظ سرمایه اصلی شرکت‌های گردشگری که همان بازاریابان و پرسنل این نهادها هستند، دولت کمک کرده و هزینه 50 درصد پرسنل را بپردازد و مابقی را نیز ما متقبل شویم تا این نیروهای متخصص را در شرکت‌های گردشگری نگاه داریم که در صورت اخراج، این نیروی کار به بیمه مراجعه خواهند کرد و هزینه مضاعفی برای دولت جهت بیمه بیکاری تراشیده می‌شود.

 وی افزود: اما متاسفانه به هیچ وجه به این موضوع توجهی نشد و در دولت قبل از بین چند موضوعی که ما پیشنهاد دادیم حتی یک مورد هم اجرایی نشد که به طور حتم این بی تفاوتی‌ها باعث رنجش است. 

آژانس‌های مسافرتی در حال آماده شدن برای پذیرش مجدد گردشگر

رئیس جامعه تورگردانان ایران با ذکر این مطلب که طی شیوع کرونا شرکت‌های گردشگری وضعیت چندان مساعدی نداشتند، تشریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر که به تازگی ویزا آزاد شده، با مساعدت وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات مثبتی انجام شده و در اولین نشستی که با اعضای هیئت مدیره جامع تورگردانان داشتند به پیشنهاد ما عمل کرده و در اسرع وقت نسبت به حل و فصل مسائل اهتمام ورزیدند.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز در حال گفتگو با تمام آژانس‌های مسافرتی هستیم تا شرایط برای دو فصل توریستی بعدی بهار و پائیز مناسب سازی شود، البته برای فصل بهار پیش بینی ما این نبود که حجم گردشگر زیاد باشد اما برای فصل پائیز امیدواریم که دوباره بتوانیم حجم قبلی تورهای ورودی که بسیار هم خوب بود را احیا کنیم.

دولت قبل باعث ورشکستگی صنعت گردشگری / ضعف در واکسیناسیون موجب محرومیت از مسافر خارجی شد

درآمد صنعت گردشگری در بین اقشار مختلف جامعه تقسیم می‌شود

پورفرج با اشاره به اینکه صنعت گردشگری درآمدساز و اشتغال‌زاست تاکید کرد: درآمد صنعت گردشگری در اقشار مختلف جامعه تقسیم می‌شود و از هواپیما داران، هتل داران، رستوران داران، تولیدکنندگان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری و همچنین دیگر مشاغلی که مرتبط با صنعت گردشگری هستند از این موضوع متنفع می‌شوند.

رئیس جامعه تورگردانان کشور ابراز امیدواری کرد: انجام واکسیناسیون اتفاق مثبتی در کشور بود و مردم نیز استقبال کردند و سرعت واکسیناسیون هم در ایران خوب پیش رفت که باعث ایجاد امنیت مناسبی شد و تاثیر زیادی بر امنیت بهداشتی ایران در بین سایر کشورها داشت. 

ضعف در انعکاس روند واکسیناسیون ایران را از حضور گردشگران خارجی محروم کرد

وی افزود: متاسفانه تا قبل از آن در ایران، به دلیل نبود واکسن آمار مرگ و میر بالا رفت و این خبر بسیار در دنیا منعکس شد و باعث ایجاد ضربه‌هایی به صنعت گردشگری شد، در حال حاضر نیز که واکسیناسیون بسیار مناسبی در سطح کشور صورت گرفته متاسفانه هیچ اقدامی در زمینه اطلاع‌رسانی به دنیا نشده تا از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به گردشگران خبر دهیم که شرایط ایران در حال حاضر با تکمیل واکسیناسیون بسیار خوب شده است.

پورفرج اذعان کرد: ما با تمام آژانس‌های مسافرتی خارجی شروع به رایزنی در این رابطه کرده‌ایم و البته اولین سوال این شرکت‌ها نیز حول محور ویروس، بهداشت و رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون در سطح کشورمان است و ما در تلاشیم که شرایط را به دوران ماقبل کرونا بازگردانیم و اولویت ما اجرای کامل مسائل بهداشتی است تا در این زمینه تبلیغات مناسبی صورت گیرد.

رئیس جامعه تورگردانان کشور در پایان تاکید کرد: از وزارت خانه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند، تقاضا می‌کنیم تا اطلاع رسانی مناسبی جهت شفاف سازی ذهنی گردشگرانی که می‌خواهند به کشور ما سفر کنند انجام دهند که در حال حاضر بیش از 65 درصد مردم کشور ما واکسینه شده اند و این امتیاز بزرگی در جهان برای کشور ماست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =