اخراج از دانشگاه و ابطال مدرک در انتظار دانشجویانی که تخلف علمی داشته باشند

اخراج از دانشگاه و ابطال مدرک بر اساس آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم در انتظار دانشجویانی است که مرتکب تخلف علمی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تحصیل در هر مقطعی دارای قوانین و ضوابطی است که از سوی وزارت علوم یا آیین‌نامه‌های داخلی دانشگاه‌ها تدوین شده و دانشجویان ملزم به رعایت آن هستند. برای مثال دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تنها زمانی مجاز به دفاع از پایان‌نامه خود هستند که شرط معدل و تایید استاد راهنمای خود را داشته باشند. ایسکانیوز در گزارش کدام دانشجویان اجازه دفاع ندارند؟ شرایط لازم برای دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد را مطرح کرده است و در گزارش پیش‌رو به بیان قوانین آموزشی دانشجویان در زمینه تحصیل همزمان در دو رشته و سقف مجاز مشروطی می‌پردازد.    

دانشجویان ارشد می‌توانند همزمان در دو رشته تحصیل کنند؟

تحصیل همزمان برای دانشجوی کارشناسی ارشد در همه شیوه‌های آموزشی و همه دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی) ممنوع است. همچنین تغییر رشته یا انتقال دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در همان دانشگاه یا سایر دانشگاه‌ها چه دولتی و چه غیردولتی ممنوع است.

سقف مجاز مشروطی برای دانشجویان ارشد چقدر است؟

سقف مجازی مشروطی برای دانشجوی کارشناسی ارشد ۲ نیمسال متوالی یا متناوب است.

نمره ارزشیابی هر درس به صورت عددی از صفر تا ۲۰ محاسبه می‌شود و حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۲ است. میانگین کل قابل قبول در هر نیمسال ۱۴ است. اگر میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از ۱۴ باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می‌شود.

دانشگاه با دانشجویانی که تخلف علمی انجام دهند، چه برخوردی می‌کند؟

اگر دانشجویی در حین تحصیل، انجام پژوهش یا تدوین پایان‌نامه مرتکب تخلف علمی مانند جعل، تقلب، کپی‌برداری و مواردی از این قبیل شود و تخلف وی از سوی دانشگاه تایید شود، از ادامه تحصیل محروم و اخراج می‌شود.

اگر احراز و اثبات تخلف عمی دانشجو پس از  پایان تحصیلات از سوی دانشگاه، منجر به ابطال مدرک تحصیلی صادر شده، خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1119159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =