آمریکا قصد خروج از عراق را ندارد

یکی از تحلیلگران عراقی با اشاره به استقرار و تقویت سامانه‌های دفاع هوایی از سوی نظامیان آمریکایی، آن را گواهی برای تمایل واشنگتن برای ماندن در عراق دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراقی فاش کرد: آمریکایی‌ها درباره خروج از عراق دروغ می‌گویند و اینکه آنها پایگاه‌های خود و سفارتشان در بغداد را به سامانه «سی‌رام» جدید مجهز کرده‌اند در واقع به مثابه آماده شدن آنها برای تحولات پس از پایان سال جاری است.

وی افزود: دروغ آمریکایی‌ها برای خروج از عراق در اواخر سال جاری میلادی آشکار شده است.

الکعبی تأکید کرد: تحرکات جدید آمریکا در تجهیز و تقویت پایگاه‌ها و سفارتش در بغداد به سامانه‌های دفاع هوایی به خاطر بیم از حملات به آنهاست. همه می‌دانند که توافق خروج نظامیان آمریکایی از عراق تلاشی برای ساکت کردن طرف‌هایی است که خواهان بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق هستند و واقعیت به گونه دیگری است.

وی بیان کرد: در صورت اصرار آمریکا برای نگه داشتن نیروهایش در عراق، رویارویی مستقیم را شاهد خواهیم بود و برای همین است که آمریکا سامانه‌های پدافندی را برای رصد و مقابله با هر حمله به پایگاه‌های خود در عراق نصب کرده است.

عملکرد موفق حشد شعبی در خنثی سازی بمب و مواد منفجره

از سوی دیگر «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: حشد شعبی موفق به ایجاد یگان‌های خنثی کننده مواد منفجره شد که در خنثی کردن مواد منفجره و مین زدایی و بمب‌هایی که تروریست‌ها کار می‌گذارند، بسیار مجرب و خبره هستند.

وی افزود: صدها بمب و مواد منفجره از سوی یگان خنثی کننده مواد منفجره حشد شعبی عراق خنثی شدند که برای ویران کردن یک شهر کافی بودند به ویژه که برخی از آنها وزنی پنجاه کیلویی داشتند.

الحسینی گفت: مین روبی و خنثی کردن مواد منفجره جان صدها بی گناه را نجات داده و موجب رونق زندگی در روستاها و مناطق زیادی شده است.

وی افزود: مین‌ها و بمب‌ها مهمترین سلاح داعشی برای هدف قرار دادن مناطق آزاد شده از لوث داعش و ساکنان آن است.

تشکیل یگان ویژه علیه داعش در مناطق غرب الانبار از سوی حشد شعبی

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که فرماندهان حشد شعبی در الانبار یگان ویژه آموزش دیده و مجرب برای عملیات علیه داعش در مناطقی که کانون داعش در غرب عراق هستند را تشکیل داده‌اند.

این منبع عراقی گفت: ماموریت این نیروها پیگرد و هدف قرار دادن داعشی‌هایی است که خطری برای نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هستند.

منبع عراقی دایره ماموریت این نیروها را مناطق صحرایی الانبار تا مرزهای موصل و صلاح الدین دانست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1119181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =