وضعیت جاده ها / بارش برف و باران در محورهای هراز و فیروزکوه

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا، آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار است.

وی افزود: محور چالوس دارای بارش برف و باران و محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه‌های تهران - شمال و قزوین - رشت دارای بارش باران هستند.

سرهنگ شیرانی گفت: شاهد ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس، آزادراه کرج - تهران حدفاصل گرمدره تا وردآورد و محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس هستیم.

وی گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های قزوین، البرز و مازندران، محورهای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی و تهران هم گزارش شده است.

در ادامه، سرهنگ مجید رنجبر در خصوص وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبحگاه دوشنبه اولین روز آذر ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: امروز با رصدی که از معابر شهر تهران از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک داشتیم، شاهد حجم بالای ترددها و شروع ترافیک در سطح معابر شهر تهران بخاطر بارش نزولات آسمانی و لغزنده شدن معابر بودیم.

سرهنگ رنجبر گفت: در روزهای بارانی بعلت کاهش دید رانندگان لغزنده بودن معابر و استفاده از خودروهای شخصی موجب افزایش ترافیک می‌شود.

وی گفت: خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و بزرگراه‌های شهید همت، حکیم، و امام علی (ع) جز پرترافیک‌ترین معابر صبحگاهی پایتخت هستند.

رنجبر افزود: شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح، آزادی در مسیرغرب به شرق از میدان آزادی و مسیر جنوب به شمال نواب از شهید چراغی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند.

سرهنگ رنجبر ادامه داد: بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب شمیران نو، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از هنگام، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست، دارای ترافیک هستند.

وی بیان کرد:بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از کامرانیه، بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از شیشه مینا و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از بوستان جوانمردان، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از باکری، بزرگراه هاشمی رفسنجانی درمسیر غرب به شرق از شهید ستاری، دارای حجم ترافیک هستند.

براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۸۴ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۳.۳ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۶.۲ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۳ الی ۴ صورت پذیرفته که افراد با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

محورهای دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته:

ردیف

نام محور

استان

تعداد وسیله نقلیه

1

آزادراه کرج - تهران

البرز

129080

2

آزادراه تهران - کرج

البرز

117901

3

آزادراه قزوین - کرج

البرز

117069

4

آزادراه کرج - قزوین

البرز

115675

5

تهران - پاکدشت

تهران

82403

6

 آزادراه ساوه - تهران

تهران

73231

7

تهران - شهریار

تهران

71548

8

آزادراه تهران - قم

تهران

67692

9

پاکدشت - تهران

تهران

64352

10

 آزادراه قم - تهران

تهران

63723

ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی:

۱- محور رامیان - اولنگ - شاهرود، واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک - دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۳- محور شهداد - نهبندان، واقع در استان کرمان، از مورخ ۲۵ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور خرم آباد - پلدختر، واقع در استان لرستان، از مورخ ۶ بهمن ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵- محور رباط پشت بادام - بیاضه، واقع در استان یزد، از مورخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶- محور سی سخت - پادنا، واقع در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد از مورخ ۲۱ آبان ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۷- محور سروآباد - پاوه، واقع در استان کردستان از مورخ ۲۱ آبان ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۸- محور گنجنامه - تویسرکان، واقع در استان همدان از مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۹- محور پونل - خلخال، واقع در استان گیلان از مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۰- محور وازک - بلده، واقع در استان مازندران از مورخ ۱ آذر ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =