انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با رانت و پارتی بازی!

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه مطلع شده ایم که رانت و پارتی همچنان از جمله ویژگی های مهم برای انتخاب رئیس این دانشگاه است.

محسن مهری شاه آبادی در گفت‌وگو با گروه دانشگاه ایسکانیوز  با بیان اینکه مقوله سلامت به طور خاص بیماری کرونا به طور اخص یکی از مهمترین معضلاتی است که در حال حاضر کشور و جامعه درگیر آن بوده و تاثیرات مهمی را در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، روابط سیاسی و فرهنگی  گذاشته است، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و کادر درمان اهمیت ویژه ای در مقابله با این ویروس بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها نقش ویژه‌ای در دوران کرونایی بر عهده دارند، گفت: در نتیجه این دانشگاه‌ها نیازمند مدیریت و روسای لایق، توانمند با سابقه مدیریتی روشن و موفق و حاضر در  میدان درمان و سلامت هستند. 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این روزها با خبر شده‌ایم که قرار است ریاست دانشگاه تغییر کند و فرد جدیدی انتخاب شود؛ اما نگران هستیم که افرادی خارج از دانشگاه با وارد کردن فشارهای سیاسی مانع از انتخاب فردی شایسته شوند.

وی با انتقاد از رعایت نکردن شاخص‌های مناسب و اصل شایسته سالاری برای انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مطرح کرد: متاسفانه مطلع شده ایم که رانت و پارتی همچنان از جمله ویژگی های مهم برای انتخاب رئیس دانشگاه است. در چنین اوضاعی افرادی ناتوان صرفا به دلیل سفارش شدن از سوی افراد صاحب منصب و نفوذ استان خود را آماده دریافت این مسئولیت می‌کنند.  این در حالی است که  در این اوضاع کرونایی، استان  اراک نیازمند یک مدیر کارکشته و موفق در زمینه بهداشت و درمان است. 

شاه آبادی اضافه کرد: دانشجویان دغدغه مند این دانشگاه برخود واجب می‌دانند که با توجه به این اخبار نگران کننده در ابتدای کار دولت جدید و استاندار اراک، هشدارهایی را به مسئولان ذیربط برای جلوگیری از تبدیل شدن جان مردم به بازیچه دست عده‌ای فرصت طلب بدهند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره ویژگی‌های فردی و کارنامه کاری برای انتخاب رئیس این دانشگاه عنوان کرد: مهمترین ویژگی هایی که باید برای انتخاب رئیس دانشگاه رعایت شود مدیر، مدبر، داشتن سابقه موفق در مراتب قبلی، مقبول جامعه درمانی استان بودن، دارای سابقه ارتباط مستمر با دانشجویان و تعامل و احاطه به دغدغه‌های آنها، نداشتن وجود تعارض منافع و  شاغل نبودن در بخش خصوصی، اولویت داشتن دغدغه‌های سلامت مردم، با تقوا و  با روحیه جهادی و حزب‌الهی است.

وی اظهار کرد:  امیدواریم که مسئولان با انتخاب نادرست و سفارشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تمامی امیدها برای تحول شرایط نابسمان فعلی به وجود آمده را از بین نبردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک از مطالبات خود کوتاه نخواهند آمد و منتظر پاسخگویی مسئولان مربوطه به ویژه وزارت بهداشت در این خصوص هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =