ویزای دانشجویان خارجی الکترونیکی می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان از تحصیل بیش از ۶۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران خبر داد و گفت: در حال الکترونیکی کردن ویزای دانشجویان هستیم و در نظر داریم تا جایی که می توانیم فرایند گرفتن ویزا را از حالت دستی خارج کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هاشم داداش پور در دیدار نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در ایران با اشاره به ارتباطات نزدیک بین ایران و عراق، گفت: امروزه ما در تمام زمینه‌ها این نزدیکی را احساس کرده و مسائل عراق را مسئله خودمان می‌دانیم و باور ما این هست که ما برادر دینی هستیم و نسبت به برقراری ارتباط و رفع مشکلات آمادگی داریم. 

وی گفت : طی تماسی که از سوی  وزارت خارجه درباره برخی مشکلات دانشجویان عراقی داشتم خود را موظف دانستم دیداری با جنابعالی داشته باشم و درباره مشکلات با همدیگر صحبت کنیم تا راه حلی  برای بر طرف شدن آنها پیدا کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در این دیدار به ارائه گزارشی از تعداد دانشجویان عراقی در کشور پرداخت و گفت:امروز شمار زیادی از دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های کشور را دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند که بیشتر این دانشجویان در دو شهر قم و مشهد مشغول به تحصیل می باشند.

وی گفت: در دیدارهای آتی با دانشجویان بین المللی دانشگاه ها حتما با دانشجویان عراقی به ویژه ملاقات خواهم کرد تا از نزدیک مشکلات را بررسی و با کمک مدیران دانشگاه بر طرف خواهیم کرد. بخشی از مشکلات مربوط به دانشجویان عراقی به سازمان امور دانشجویان مربوط است و در حوزه گذرنامه و ویزا است که با کمک نهادهای مرتبط در حال رفع آن هستیم.

داداش پور اظهار کرد: در حال الکترونیکی کردن ویزای دانشجویان هستیم و تا جایی که می توانیم فرایند گرفتن ویزا را از حالت دستی خارج کنیم و سعی خواهیم کرد ویزای تحصیلی متناسب با زمان تحصیل باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره زمان تایید مدرک تحصیلی دانشجویان بین المللی گفت: در ارتباط با دانشگاه ها تلاش خواهیم کرد تا این فرایند برای کلیه دانشجویان کوتاه شود. امیدواریم بورسیه بیشتری به دانشجویان واجد شرایط بدهیم. 

در ادامه، نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در ایران گفت: روابط بین ایران و عراق، از گذشته بسیار عمیق و ریشه‌ دار است و با توجه به  فرهنگ نزدیک دو ملت اکنون نیز این رابطه از حد همجواری فراتر رفته و شکلی برادرانه به خود گرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت کشور ایران برای عراق، افزود: در حال حاضر بیشترین دانشجویان عراقی که در خارج از عراق تحصیل می‌کنند در دانشگاه‌های ایران شاغل به تحصیل هستند که این امر مصداق روابط مؤثر بین دو کشور است و باعث خوشحالی است که دانشجویان عراقی در ایران تحصیل می کنند.

وی گفت: حضور زیاد دانشجویان عراقی در ایران که روز به روز هم بیشتر می شود مستلزم توجه بیشتر سازمان به این دانشجویان می باشد. امیدوارم در آینده نزدیک وزیر علوم کشور عراق دیداری را از جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسه مشترک با رایزن فرهنگی کشور عراق و با حضور معاون بورس و امور دانشجویان خارج ، مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان و مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان جلسات مشترکی برگزار شده و مشکلات بررسی و جمع بندی شود و نسبت به حل سریع تر آن اقدام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =