ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۱ آغاز شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از آغاز ثبت‌نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: داوطلبان از هم‌اکنون تا دوشنبه هشتم آذر ماه مهلت دارند برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است این ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت اینترنتی سازمان صورت می‌گیرد . هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت کند. داوطلبان باید در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند، پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این باره، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. کارت اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون از سه‌شنبه ۳ اسفند توسط سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود.

گفتنی است سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای مشخصی در نظر گرفته که شامل  آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) است.  سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیارهای مشخصی در نظر گرفته که شامل آزمون متمرکز (۳۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد) و  تهیه طرح واره (۲۰ درصد) است. داوطلبان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =