ذائقه‌ها به سمت موسیقی‌های سخیف سوق پیدا کرده/ تضاد و نفاق باعث می‌شود فرزندان ما زیر همه آرمان‌ها بزنند

سید حمید شاهنگیان گفت: ما نوجوانان را از آن مضمونی که مورد نیازشان است محروم می‌کنیم و این محرومیت سبب اقبال آنها به افرادی همچون تتلو می‌شود که در آثارش نه موسیقی زیبایی دارد و نه حرف خوب و جذابی می‌زند و توهین نیز بسیار دارد.

سید حمید شاهنگیان، آهنگساز پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص دلایل اقبال نوجوانان به خوانندگانی همچون تتلو و موسیقی‌های نابه‌هنجار اظهار کرد: باید به این موضوع ریشه دارتر نگاه کنیم و از جامعه شناسان و روانشناسان بپرسیم که چرا ذائقه نسل جدید ما به سمت امثال تتلو و موسیقی‌های سخیف سوق پیدا کرده است؟ 

وی ادامه داد: البته تغییرات فرهنگی در سطح دنیا فراگیر شده و عوامل زیادی نیز در این امر دخیل هستند؛ از سوی دیگر نیز بی تدبیری بسیاری از مسئولان در ایجاد فشارها بی تاثیر نیست و اینکه فکر می‌کنند باید افراد جامعه را به سمتی که خودشان صلاح می‌دانند سوق دهند و در این رابطه جوان و پیر هم فرقی ندارد. 

هم‌زبانی  راهی برای ارائه خوراک مناسب موسیقیایی به نسل جدید

شاهنگیان تاکید کرد: ما نوجوانان را از آن مضمونی که مورد نیازشان است محروم می‌کنیم و این محرومیت سبب اقبال آنها به افرادی همچون تتلو می‌شود که در آثارش نه موسیقی زیبایی دارد و نه حرف خوب و جذابی می‌زند و توهین نیز بسیار دارد.

آهنگساز پیشکسوت با اشاره به اینکه عملکرد ما در موضوع حجاب هم مصداق همین مسئله است، اذعان کرد: ایجاد محدودیت‌های پی در پی در جامعه هیچ ثمری نداشته و باید با تفکر راهی برای هم‌زبانی با نسل جدید پیدا کنیم که بتوانیم خوراک موسیقایی مناسبی را به آنها ارائه کنیم .

وی تاکید کرد: در همین راستا به این موضوع می‌رسیم که در طول سال‌ها اشتباه از ما به عنوان مسئولان و پدر و مادرهایی بود که نتوانستیم فرزندانمان را آن گونه که باید تربیت کنیم و با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی آشنا کنیم. 

شاهنگیان خاطرنشان کرد: بحث عمومی دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از ما که رنگ و نشان اسلامی داریم در زندگی‌هایمان اسلامی نیستیم و به طور حتم این موضوع را فرزندان‌مان می‌بینند و الگوبرداری می‌کنند و این تضادی که در بیرون چهره دیگری از ما نمایش می‌دهد و در داخل و پستوی خانه به قول حضرت حافظ «چون به خلوت می‌رویم آن کار دیگر می‌کنیم»، واقعا تاسف برانگیز است.

دستمان به جایی بند نیست و در آتش تصمیم گیران بالا می‌سوزیم

پیشکسوت موسیقی خاطرنشان کرد: این تضاد و نفاق باعث می‌شود فرزندان ما زیر همه آرمان‌ها بزنند و در حال حاضر اتفاق منفی که رخ داده این است که به خاطر دین نداری ما دین‌دارها، فرزندان ما از دین گریزان شده‌اند که ریشه این موضوع به خود ما بازمی‌گردد و مسبب این تغییر را باید از پدر و مادرهای دهه هشتادی‌ها جستجو کرد.

شاهنگیان در پایان تاکید کرد: یک سری از ما مسن‌ترها دستمان به جایی بند نیست و در آتش تصمیم گیران بالا می‌سوزیم، اما چون این تصمیم گیران از نسل ما هستند واقعا شرمنده‌ایم زیرا فرزندانی که متعلق به نسل بعدی هستند مخالفتشان را با آنچه که ما انجام داده‌ایم به این شکل نشان می‌دهند و هنگامی که تضاد آشکار در رفتار و کردار ما می‌بینند به این نتیجه می‌رسند که هیچ دلیلی ندارد که به حرف‌های ما گوش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =