معاونت امور زنان ریاست جمهوری بودجه‌ ندارد/  دولت در اجرای وعده‌های حمایتی کم‌کاری نکرده

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری بودجه‌ای ندارد و با رایزنی بودجه لازم را از سایر وزارتخانه‌ها و نهادها می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه پرسش و پاسخ دبیران و اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی با انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر امروز دوشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۰ در مرکز همایش‌های حوزه هنری برگزار شد.

محدثه مصفا عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست، با بیان اینکه حدود ۳ ماه از انتصاب معاون زنان ریاست جمهوری می‌گذرد، گفت: اهمیت و جایگاه خانواده در جامعه یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم بود؛ اما با وجود ۳ ماه هنوز شاهد فعالیت خاصی از سوی این معاونت نیستیم.

وی بیان کرد: جریان دانشجویی هنوز نمی‌داند دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های پیشین، به جایگاه و مسائل زنان اهمیت می‌دهد یا مانند گذشته این چالش‌ها را دستمایه سیاست‌بازی می‌کند.

مصفا با اشاره به اینکه در حال حاضر زنان جایگاه خود را در جامعه به دست نیاوردند، گفت: زنان جایگاه ویژه‌ای در تحول بنیادین کشور برعهده دارند و سلاح تحول بر دست آنها است.

این فعال دانشجویی با انتقاد از انفعال در حوزه زنان اظهار کرد: معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری برنامه خاصی برای به دست آوردن جایگاه زنان در جامعه دارد؟ یا بازهم شاهد انفعال در این معاونت و حوزه خانواده خواهیم بود.

وی مطرح کرد: جمعیت در حال حاضر دغدغه اصلی حوزه زنان و خانواده است که معاونت امور خانواده باید برنامه‌های خود را در این خصوص عنوان کند.

حضور اجتماعی زنان وجه تمایز انقلاب اسلامی نسبت به کشورهای غربی است

ایرانلو مسئول خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در این نشست بیان کرد:  حضور اجتماعی زنان وجه تمایز انقلاب اسلامی نسبت به کشورهای غربی است.

وی  ادامه داد:  متاسفانه بستر مناسب و متناسب با معیارهای انقلاب، برای حضور اجتماعی زنان فراهم نشده است.

ایرانلو مطرح کرد: معاونت امور زنان و امور خانواده باید این بستر سازی را ایجاد کند تا زنان با امنیت بتوان فعالیت کنند.

انسیه خزعلی در این نشست دانشجویی اظهار کرد: معاونت امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری همواره در حال تبادل آرا و نظرات مختلف تشکل‌های دانشجویی است و اولین  گروه نخبگان و بسیج دانشگاه الزهرا جزو اولین گروه‌هایی بودند که با آنها جلسه برگزار شد.

معاون امور زنان ریاست جمهوری با اشاره به درمان ناباروری بیان کرد: درمان ناباروری به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفته است تا تسهیل گری در امر فرزندآوری به ویژه برای خانواده‌های کم درآمد انجام گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر درمان ناباوری تنها ۳۰ درصد بر روی زوج‌ها اثر گذار است؛ اما ما وظیفه خود می‌دانیم که این حمایت را انجام دهیم.

خزعلی با اشاره به اینکه فرهنگ فرزند دوستی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: فعالیت و سیاست گذاری فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزند آوری باید انجام شود.

این مسئول با انتقاد از فرهنگ غربی و خود محوری عنوان کرد: فرهنگ خانواده محوری و احساس مسئولیت و تعهد در خانواده باید تقویت شود چراکه در این خصوص دچار نقاط ضعفی هستیم.

وی افزود: دولت سیزدهم در اجرای وعده‌های حمایتی از جوانان و فرزند آوری کم کاری نکرده است و نسبت به دولت های پیشین خانواده در اهم فعالیت دولت قرار دارد.

خزعلی با بیان اینکه زنان باید توانمند شوند، گفت: مسائل اقتصادی مشکل جدی خانواده‌ها است. در نتیجه زنان سرپرست خانوار یا زنان بد سرپرست باید به کارآفرینی و درآمدزایی روی بیاورند و در این راه حمایت شوند.

معاون امور زنان ریاست جمهوری اظهار کرد: طرحی ۷ ماده‌ای برای ارتباط بهتر این معاونت با سایر نهادها و سازمان‌ها به دولت و مجلس ارائه شده است. این طرح اکنون کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

خزعلی با اشاره به مراکز ناباروری گفت: در سفرهای استانی تلاش داریم، تا بودجه لازم برای این تاسیس این مراکز در استان‌ها فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: معاونت امور زنان ریاست جمهوری بودجه‌ای ندارد و با رایزنی بودجه لازم را از سایر وزارتخانه‌ها و نهادها می‌گیرند.

وی با تاکید بر دورکاری زنان با فرزندان کوچک بیان کرد: اگر امکانش فراهم باشد، زنان با تشخیص سازمان مربوطه، می‌توانند از دورکاری استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =