افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه‌ها را با بحران مواجه می‌کند

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با بیان اینکه شتاب زدگی در افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی مشکلات متعددی را برای کشور به همراه دارد، گفت: نباید صرفا به دلیل درخواست‌های مختلفی که وجود دارد نیازهای کشور و پاسخگویی را کنار بگذاریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا حسن زاده درباره مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با موضوع اجرایی‌سازی سیاست‌ها و ضوابط اجرایی آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر سرانه پزشک و پذیرش دانشجو به میزان سالانه ۳ تا ۵ هزار نفر، به مدت ۵ سال، اظهار کرد: بهتر است افرادی که در زمینه سیاست گذاری و شاخص های سلامت تخصص دارند در این باره اظهار نظر و برنامه ریزی کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تاکید کرد: شتاب زدگی درباره اجرای طرح فوق مشکلات متعددی را در کشور ایجاد خواهد کرد و ممکن است رشته های گروه پزشکی را هم به سرنوشت برخی رشته های موجود در وزارت علوم تبدیل کند که در آنها صندلی کلاس ها خالی مانده اند.

وی ادامه داد: نباید صرفا به دلیل درخواست های متعددی که وجود دارد نیازهای کشور و پاسخگویی را کنار بگذاریم، لازم است با درایت و برنامه ریزی تصمیم‌گیری شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تاکید کرد: بهتر است نهادهای مربوطه که در این طرح ذینفع هستند در یک نشست حضور پیدا کرده و درخصوص چگونگی توزیع عادلانه و افزایش ظرفیت، بررسی های لازم را انجام دهند؛ چنین افزایشی در توان دانشگاه ها نخواهد بود و قطعا دانشگاه ها را با بحران مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119409

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =