رسانه‌ها در حوزه فناوری و نوآوری مطالبه‌گر باشند/ به دنبال جذب استارت‌آپ جدید هستیم

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسانه ترویج دهنده فناوری در کشور است. رسانه‌ها در حوزه فناوری و نوآوری باید مطالبه‌گر باشند. امروز جهاد برای رسانه‌ها حوزه توسعه اقتصادی و بزرگترین پشتیبانی توسعه فناوری است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نشست خبری روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع برگزاری همایش گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «صد فناور، صد شرکت،صد استارتاپ» امروز دوم آذر برگزار شد.
در  ابتدای نشست معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از بدو تاسیس این معاونت یعنی حدود دو سال و نیم قبل، حوزه رسانه و ترویج یکی از فعالیت های مهم این سازمان بوده است گفت: در هر جا ادبیات و فرهنگ به شکل مناسب رسوخ کند طبیعتا اقدامات مناسب به دنبال دارد. در این زمینه در 3 روز برای تمامی مدیران و معاونان توسعه و پژوهش کارگاه برگزار شد.

وی افزود: رسانه ترویج دهنده فناوری در کشور است. رسانه‌ها در حوزه فناوری و نوآوری باید مطالبه‌گر باشند. امروز جهاد برای رسانه‌ها حوزه توسعه اقتصادی و بزرگترین پشتیبانی توسعه فناوری است. رسانه ها باید در حوزه فناوری و نوآوری مطالبه گرانه فعال کنند تا در واحدهای نوپا فعالیت‌ها پویا انجام شود.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید مرکز سیاست گذاری برای توسعه فناوری در کشور انجام شود. در دو سال گذشته آیین نامه و بیش از ۳۰ سرای نوآوری در زمینه کشاورزی، صنعت و ... تشکیل شده است. آیین نامه دیگر در حوزه فناوران اعضای هیات علمی مورد توجه قرار گرفته و در این اقدام دانشگاه از استاد فناور حمایت می کند. در دانشگاه آزاد توسعه فناوری مورد توجه قرار گرفته می شود.

وی ادامه داد: قرارداد ارتباط با صنعت مورد توجه قرار گرفته است و  از این تریبون از تمامی اساتید و مجموعه های دانش بنیان می‌خواهیم با استفاده از آیین نامه بهره برداری از کارگاه‌ها ‌و آزمایشگاه ها وارد عمل شوند. آیین نامه بهره برداری از فضاهای دانشگاه آزاد تصویب شد و در سال گذشته ۴۰ هزار متر از این فضا برای توسعه فضاهای نوآوری و آزمایشگاهی اختصاص یافته است.
 دهقانی فیروزآبادی گفت: از رسانه ها خواستار ترویج این آیین نامه ها و معرفی این ظرفیت به ذی نفعان هستیم. هم اکنون در برخی از سراهای رشد بیش از ۶۰ درصد دانشجویان سراسری مورد استفاده قرار داده اند.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد موانع برای فعالان در عرصه زیست بوم دانشگاه آزاد رفع شده است گفت: فضای فرصت آفرین برای فعالان در این عرصه ایجاد شده است. رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با الهام گیری از گام دوم انقلاب طراحی شده و دانشگاه برنامه دارد تا در اسفند هزار نمایشگاه و هزار ایده را برگزار کند. در این ماه ها قرار است فعالیت برای شکل گیری خلاق و انتخاب هزار تجهیز مورد توجه قرار بگیرد. تمامی اقدامات بر اساس سند تحول دانشگاه پشتیبانی می شود.

به دنبال جذب استارت آپ ها جدید هستیم

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: در این برنامه عظمت تجهیزات و ظرفیت این دانشگاه ها به سران قوا، بخش خصوصی و ... عرضه می شود. به دنبال جذب استارت آپ ها جدید هستیم.

وی با بیان اینکه شهریه دانشگاه آزاد از برخی مدارس کمتر است گفت: هدف این است دانشگاه آزاد اسلامی در نسل سوم و چهارم انقلاب یک دانشگاه نوآور باشد.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد یک بازار بزرگ است. ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ضمانت به شرکت های نوآور اعطا شد. باور ما این است که شرکت دانش بنیان، زیرساخت، بازار و کمک به توسعه می خواهد.
دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: باید رشته‌های درسی با آمایش سرزمین هماهنگ باشد. بی شک با ادامه این رویکرد ظرف ۴ سال آینده اقدامات مناسب انجام می‌شود.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی 360 واحد فعال دارد اینکه در ۵ سال آینده تمامی آنها جزو انتخاب‌های اول دانشجویان باشند اشتباه است بلکه در ۵ سال آینده ۵۰ تا ۶۰ دانشگاه استانها جزو انتخاب های تاپ خواهد بود. برای مثال در استان اصفهان با اجرای طرح پویش بیش از هزار دانشجو در صنعت بورس شده‌اند. سند تحول دانشگاه کیفی نیست و راهبردها، اقدامات و شاخص‌ها مورد توجه قرار می گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1119430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =