رایزنی روسیه و چین درباره مذاکرات برجام

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با همتای چینی خود، مواضع دو کشور درباره مسئله ازسرگیری مذاکرات آتی وین درباره برجام را هماهنگ کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با «وانگ کان» نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره نشست آتی «وین» برای احیای برجام دیدار و گفت‌وگو کردند.

اولیانوف در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، درباره دیدار خود با کان نوشت: «امروز با همکار و دوست خوبم سفیر وانگ کان در محل بسیار زیبای جدید نمایندگی دائم چین (در وین) ملاقات کردم. ما مواضع خود را درباره (پیمان امنیتی سه جانبه استرالیا، آمریکا و انگلیس) آکوس و ازسرگیری آتی مذاکرات وین درباره برجام هماهنگ کردیم».

قرار است هشتم آذر ماه در وین مذاکرات ایران و گروه ۴+۱ برگزار شود. جمهوری اسلامی ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند. بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1119446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =