حمله راکتی به بزرگترین پایگاه آمریکا در شرق سوریه

منابع محلی در سوریه از حمله راکتی به بزرگترین پایگاه هوایی اشغالگران آمریکایی در شمال شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی از وقوع چندین انفجار مهیب در یکی از پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و عراق در پی یک حمله راکتی خبر داد.

منابع محلی در حومه الحسکه سوریه به اسپوتنیک گفتند: بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۳ نوامبر) انفجارهای مهیبی پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر»، واقع در پنج کیلومتری شهر مرزی الیعربیه را به لرزه درآورد. این انفجارها در پی شلیک چهار راکت به سوی این پایگاه که هنوز منبع آن مشخص نیست، روی داد.

به گفته این منابع، انفجارهای صورت گرفته بسیار مهیب بود و صدای آن در مناطق مختلف مرزهای شمال شرق سوریه و مرزهای عراق به گوش رسید.

بر اساس این گزارش، بلافاصله پس از هدف قرار دادن این پایگاه غیرقانونی آمریکا، آسمان منطقه شاهد پرواز شمار زیادی از بالگردها و هواپیماهای جنگی نیروهای اشغالگر آمریکایی بود.

این منابع افزودند: «پایگاه "خراب الجیر" دومین پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه محسوب می شود که در سال ۲۰۱۵ پس از مصادره زمین‌های کشاورزی وسیع این روستا تأسیس شد و در واقع یک پایگاهی هوایی است که دارای باندی برای فرود بالگردها و هواپیماهای جنگی است».

بنا بر این گزارش منطقه‌ای که پایگاه خراب الجیر در آن واقع است، نقطه تماس حیاتی بین خاک سوریه و عراق به شمار می‌رود. افسران و سربازان این پایگاه آمریکایی همچنین در سازماندهی قاچاق نفت از سوریه نقش دارند و مسئول سازماندهی عملیات خارج کردن تانکرهای نفت مسروقه از سوریه و کامیون‌های گندم مسروقه از خاک سوریه هستن. علاوه بر آن، دارای نقش لجستیکی در ورود و خروج کاروان‌های ارتش آمریکا و دیگر نیروهای وابسته به ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1119459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =