نماینده‌های کشتی ایران در سیزم ۲ طلا ۲ نقره و یک برنز کسب کردند

در مسابقات پنج وزن رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی نظامیان جهان (سیزم) تیم ایران به ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک برنز رسید.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز به نقل از فدراسیون کشتی، مسابقات پنج وزن نخست سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی نظامیان جهان (سیزم) از صبح امروز (سه شنبه) در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در پایان تیم ایران به ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز دست یافت.

در پایان پیکارهای پنج وزن نخست علی نوربخش در وزن ۵۵ کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و اشکان سعادتی فر در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۴ نفر شرکت کرده‌اند و مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، علی نوربخش با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ویکتور ودرنیکوف از روسیه گذشت وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مقابل ولازکو لوئیس آلفردو از کلمبیا پیروز شد. نوربخش در آخرین کشتی با نتیجه ۱۰ بر ۱رودیک مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۶ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و ایمان محمدی در گروه A در مبارزه نخست با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را از پیش رو برداشت وی در دور بعد نیز با نتیجه ۸ بر صفر موراد هاروتیونیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این لایونی عبدنور از الجزایر را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدارفینال شد. محمدی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم اشکان سعادتی فر پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ ماتئوس برناتک از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کارن اصلانیان دارنده مدال برنز اروپا از ارمنستان با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. سعادتی فر در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر چریستوس چریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و جمال اسماعیلی در گروه B با نتیجه ۹ بر صفر آرمیناس لیگنوگاریس از لتونی را مغلوب کرد وی در دور دوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر عبدالکریم دوخالی از الجزایر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله گئورگیوس پریوولارکیس از یونان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال در مصاف با شامیل اوژایف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و مهدی بالی در گروه A در دور اول با نتیجه ۴ بر ۱ تادیوز میچالیک از لهستان را مغلوب کرد وی در دورهای بعدی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی آیودا عبداله از سوریه و با نتیجه ۵ بر ۱ آدم بودجملین از الجزایر را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد مارتیناس نمسویسیوس از لتونی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل السکاندر گولووین قهرمان زیر ۲۳ سال جهان و دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- علی نوربخش (ایران) ۲- رودیک مکرتچیان (ارمنستان) ۳- ویکتور بودرنیکوف (روسیه)
۶۳ کیلوگرم: ۱- ایمان محمدی (ایران) ۲- استپان ماریانیان (روسیه) ۳- جوستاس پتراویسیوس (لتونی)
۷۲ کیلوگرم: ۱- کارن اصلانیان (ایران) ۲- استانیسلاو زایتسیف (روسیه) ۳- اشکان سعادتی فر (ایران) و اسلیوا کریستوپاس (لتونی)
۸۲ کیلوگرم: ۱- شامیل اوژایف (روسیه) ۲- جمال اسماعیلی (ایران) ۳- گئورگیوس پریولاراکیس (یونان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- الکساندر گولووین (روسیه) ۲- مهدی بالی (ایران) ۳- تادیوز میچالیک (لهستان)

در پایان روز نخست و در رده بندی تیمی، ایران و روسیه با ۱۰۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارند.

 انتهای پیام

کد خبر: 1119483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =