رضایت 41 درصدی دانشجویان آمریکایی از آموزش مجازی

نتایج یک پژوهش در مورد رضایت دانشجویان و استادان از آموزش مجازی در آمریکا نشان می‌دهد که رضایت کلی از آموزش مجازی در بین دانشجویان ۴۱.۳ درصد و برای استادان ۷۴.۳ درصد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع کرونا، آموزش مجازی را به شیوه‌ معمول آموزش در سراسر جهان تبدیل کرد. به همین دلیل، ارزیابی رضایت دانشجویان و استادان از این نوع آموزش، فرصت خوبی برای ارتقای فرآیندهای آموزشی فراهم می‌کند.

اخیرا پژوهشی با هدف شناسایی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان و استادان از یادگیری آنلاین در آمریکا انجام شد. پرسشنامه‌های این پژوهش به صورت آنلاین برای دانشجویان و استادان درگیر در آموزش مجازی در مدت شیوع کرونا ایمیل شد.

۹۷.۸ درصد دانشجویان و ۸۶.۴ درصد استادان به سوالات پاسخ دادند. بررسی این پاسخ‌ها نشان می‌دهد رضایت کلی از آموزش مجازی در بین دانشجویان ۴۱.۳ درصد و برای استادان ۷۴.۳ درصد بود.

انعطاف‌پذیری مهم‌ترین مزیت آموزش مجازی از نگاه دانشجویان بود، در حالی که مشکلات فنی اصلی‌ترین عامل کاهش رضایت دانشجویان است. مهم‌ترین مشکل دانشجویان ساکن خارج از کشور، تفاوت منطقه زمانی و ساعت بود. همچنین برخی دانشجویان، آموزش مجازی را استرس‌زا دانستند، چون تا پیش از آن در محیطی کاملا متفاوت درس خوانده بودند.

این پژوهش نشان می‌دهد که ۹۲.۹ درصد استادان از اشتیاق دانشجویان برای آموزش مجازی راضی بودند؛ اما به دلیل حجم کاری بیشتر و زمان مورد نیاز برای تهیه مواد آموزشی و ارزشیابی با مشکل مواجه شدند.

دیگر نتایج این پژوهش شامل موارد زیر است؛ بیش از ۴۱ درصد دانشجویان، تجربه آموزش مجازی را به دیگران توصیه نمی‌کردند. دانشجویان به آموزش سنتی مشتاق‌تر از آموزش مجازی هستند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1119543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =