به آدرس غلط ذی‌نفعانِ جان ملت، گوش ندهید

جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره طرح افزایش ظرفیت پزشکی از رئیس جمهور خواست تا به هیاهوی ذی‌نفعان جان و مال ملت گوش فرا ندهد چرا که این افراد منافع ملی را به پای منافع صنفی خود ذبح خواهند کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره طرح افزایش ظرفیت پزشکی خطاب به حجت السلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نامه‌ای نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: پیرو نامهٔ ۴ چهره اصلی نظام سلامت کشور به حضرت‌عالی مبنی بر عدم نیاز کشور بر افزایش تعداد پزشکان و هزینه‌تراشی مبنی بر انجام اصلاحات اساسی، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که برخی از این افراد چندین دهه است که موثرترین نقش را در سیاستگذاری نظام سلامت کشور داشته اند و از عاملان وضع اسفبار نظام سلامت کشور بوده اند. 

در این نامه بیان شده است: مشکلات نظام سلامت کشور ارتباط مستقیمی با جان و مال ملت دارد؛ صف کشیدن مردم در بیمارستان‌ها، معطلی‌های طولانی پیش از ویزیت در مطب‌ها، چادرخوابی مردم در جلوی درب بیمارستان‌های شهرهای بزرگ، نبود پزشک متخصص در بسیاری از مناطق به ویژه مناطق محروم کشور و اجبار به مسافرت مستضعفان این مناطق به شهرهای بزرگ برای معالجه و درمان بیماری، همه و همه بی‌عدالتی آشکار در نظام سلامت کشور را نشان می‌دهد که ماحصل سیاست‌های این دستگاه‌ها در کشور است. که در نهایت منجر به تبدیل شدن نظام سلامت به یک تجارت پر سود و اقتصاد محور به جای یک نهاد خدمت رسان به جامعه شده است.  طبق نظر کارشناسان در کشور ما به ازای هر 10 هزار نفر 11 تا 16 پزشک وجود دارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورها سرانه پزشکی بسیار بیشتر است. 

در نامه خطاب به رئیس جمهور بیان شده است: متاسفانه باید این را گفت که فرهنگ سیاسی حاکم بر مسئولان کشور سبب آن شده است که اتحاد ایشان نه برای تحقق عدالت در نظام سلامت بلکه برای منافع صنفی‌شان اتفاق بیفتد و بسیار جای تعجب و سوال است که وزیر دولت جنابعالی نیز به جای آن‌که در برابر این گروه بایستد و پایبندی خود به شعار دولت مردمی را در صحنه عمل نشان دهد، یکی از سردمداران این ماجرا شده است. البته این نکته هم جای تامل دارد که عامل اصلی حل نشدن بسیاری از مشکلات کشور مقاومت ذینفعان آن حوزه بوده است، به ویژه در زمانی که ذینفعان خود در مسند تصمیم گیری قرار گرفته باشند. 

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: آقای رئیسی توجه داشته باشید شعار دولت مردمی باید در عمل مشاهده شود و باید این امر در صحنه واقعی حکمرانی کشور ما به ازای عینی داشته باشد. یکی از اصلی ترین اقدامات در اصلاح نظام سلامت افزایش ظرفیت پزشکی است که یکی از عوامل عدالت محور کردن نظام سلامت است، به حدی که بدون آن تحول در نظام سلامت شعاری بیش نخواهد بود. 

در بخش پایانی این نامه آمده است: جناب رئیس‌جمهور! چادر خوابان و مهاجران بیمار جزو همان مستضعفانی هستند که هفته‌ای یکبار به دیدن آنها می‌روید. درد آنها با بازدید حل نمی‌شود و این دیدارها بدون اصلاح ساختاری، مسکنی بیش نخواهد بود. لذا از شما به عنوان رئیس جمهور تقاضا داریم در این زمینه تصمیمی بر اساس منافع ملی گرفته و به هیاهوی ذی‌نفعان جان و مال ملت گوش فرا ندهید چرا که این افراد منافع ملی را به پای منافع صنفی خود ذبح خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =