اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مانع پرداخت حقوق‌های نجومی می‌شود / لزوم اجرای یکسان‌سازی حقوق‌ها

محمدصالح جوکار گفت: حل مشکل نجومی‌بگیران مستلزم اجرای قانون است و پرداخت همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی باید با یک روش اجرا شود، چرا که اگر پرداخت‌ها روشمند شود دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به انتشار فیش حقوق‌های نجومی تعدادی از مدیران پتروشیمی امیرکبیر که با واکنش گسترده‌ای روبرو شد، اظهار کرد:‌ ما قانونی داریم تحت عنوان قانون مدیریت خدمات کشوری که ما متاسفانه در کشور ما نادیده انگاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برکناری ۳ نفر از نجومی بگیران وزارت کار

جوکار افزود: اگر این قانون اجرا می‌شد اکنون شاهد چنین مشکلاتی نبودیم، علت اینکه عده‌ای نجومی‌بگیر می‌شوند سوءاستفاده از قانون است.

وی با بیان اینکه با برکناری تنها چند نجومی بگیر اتفاق خاصی رخ نمی دهد، گفت: حل این مشکل مستلزم اجرای قانون است و پرداخت همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی باید با یک روش اجرا شود و اینجاست که بحث یکسان‌سازی حقوق‌ها مطرح می‌شود و باید این مورد در پرداخت‌ها اجرایی شود، چرا که اگر پرداخت‌ها روشمند شود دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت گذشته هرج و مرج زیادی در پرداخت ها وجود داشت؛ با این حال این امیدواری وجود دارد که با توجه به جدیت دولت سیزدهم در برخورد با بی‌عدالتی‌ها به خصوص در زمینه پرداخت حقوق‌ها، یک روش واحد برای پرداخت‌ها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصولتی به کار گرفته شود.

جوکار در پایان تاکید کرد: پرداخت‌ها باید نظام‌مند باشد، به عبارتی نباید شرکت‌ها دارای اختیار برای حقوق باشند بلکه پرداخت‌ها باید داری یک منطق باشد و شرکت‌ها باید شفاف و روشن عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =