قرقیزستان: طالبان را به رسمیت نخواهیم شناخت

نایب رئیس شورای امنیت قرقیزستان گفت: در حال حاضر موضوع به رسمیت شناختن دولت طالبان در دستور کار «بیشکک» نیست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «طلعت بیک مصدق اف» معاون رئیس شورای امنیت قرقیزستان در کنفرانس «واقعیت جدید افغانستان: تهدیدها و چالش ها برای آسیای مرکزی و روسیه» گفت: در حال حاضر در این کشور، موضوع به رسمیت شناختن دولت طالبان در دستور کار نیست.

مصدق اف با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای رسمیت شناختن حکومت طالبان دشوار و موضوع مورد بحث بسیاری از کشورها است، گفت: تماس‌ها، مشاوره، تحویل کالا و ارائه کمک بدون به رسمیت شناختن این کشور کار دشواری است، اما در حال حاضر ما این کار را مانند سایر کشورها انجام می‌دهیم.

به گفته معاون رئیس شورای امنیت دیر یا زود بالاخره این موضوع بررسی خواهد شد و فعلا موضوع به رسمیت شناختن دولت افغانستان در دستور کار نیست.

وی افزود که نمایندگان طالبان در سال‌های اخیر «تقریباً با همه دولت‌ها» ارتباط برقرار کرده‌اند.

مصدق اف خاطر نشان کرد:  سیاست‌های طالبان نسبت به آنچه این گروه قبل از حمله ارتش آمریکا به افغانستان دنبال می‌کرد، تغییر کرده است.

وی گفت: اگر طالبان فعلی را با طالبانی که قبل از حمله نیروهای ایالات متحده و ناتو در سال 2001 وجود داشت، مقایسه کنیم، طبیعتاً به این تغییرات پی خواهیم برد؛ در نگرش آنها به رسانه‌ها، آموزش برای دختران، حقوق زنان تغییراتی صورت گرفته اما نه به اندازه خواسته‌های کشورهای دیگر.

یاد آوری می‌شود که مصدق اف پیش تر  همراه هیئتی به دستور رئیس جمهور قرقیزستان کمک‌های بشر دوستانه (مواد غذایی) به طالبان تحویل داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =