فشار خودرویی‌ها به بورس ادامه دارد؟

بازار بورس در هفته گذشته اتفاق‌های مختلفی را به خود دید اما آنچه که به باور بسیاری از کارشناسان، تحولات یک هفته اخیر این بازار را رقم زده است، مساله بلاتکلیفی خودروهایی است که فشار آن به بازار بورس هم کشیده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار بورس در روزهای گذشته در انتظار تصمیم تازه برای خودرویی‌هاست. مساله مشخص شدن قیمت‌گذاری در بازار بورس تالار شیشه‌ای را به کلی به وضعیت انتظار کشانده است. در همین هفته شاخص کل بورس برای دومین بار به کانال 1.4 میلیون واحدی ریزش کرد. بسیاری معتقدند که نوسانات کاهشی بورس در آخرین روز معاملاتی هم تحت تاثیر همین روشن نشدن وضعیت خودرویی‌ها بوده است.

تکرار تجربه آبان

شاخص کل روز دوم آذر ماه هم یک کاهش بی‌سابقه را ثبت کرد. به طوری که در این روز، 10 هزار و 445 واحد ریزش کرد. البته این روند کاهشی در آبان ماه هم تجربه شده بود. طبق گزارش‌ها، نوسانات آبان ماه بورس به حدی بود که بازار بورس به عنوان بدترین بازار لقب گرفت.

 پیش‌بینی‌ها چه می‌گوید؟

نکته مربوط به قیمت‌گذاری خودرو از آن جهت اهمیت دارد که روز سه‌شنبه نمادهای خودرویی مثبت بودند و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شد که این روند مثبت ادامه داشته باشد. هرچند که شاخص در روز چهارشنبه با کاهش مواجه بود اما بسیاری از پیش‌بینی‌هایی که در خصوص هفته تازه معاملاتی صورت گرفته، متمرکز بر همین تصمیم خودرویی است.

به همین خاطر است که اگر قرار باشد روندی را به عنوان روند هفته آینده بورس در نظر بگیریم، باید ابتدا مساله قیمت‌گذاری خودرو شفاف شود و بدانیم که قرار است وضعیت خودرویی‌ها به کدام سمت برود چرا که به اذعان بسیاری از کارشناسان معمولا با مثبت شدن نماد خودرویی‌ها، سایر گروه‌ها هم وضعیت بهتری خواهند داشت. در مجموع با توجه به قرمز بودن بیشتر نمادهای بورسی در روز چهارشنبه، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار بورس در روز شنبه و اولین روز معاملاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =