اعلام آمادگی ایران برای تامین نیازهای انرژی پاکستان

سفیر کشورمان در پاکستان با استقبال از پیشبرد تجارت تهاتر میان دو همسایه، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع نیازهای انرژی کشور همسایه به ویژه از طریق تکمیل خط لوله انتقال گاز به پاکستان تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «سید محمدعلی حسینی» روز چهارشنبه در حساب کاربری رسمی خود در توییتر اعلام کرد: در جریان سفر اخیر «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر و سرپرست وزارت امور بازرگانی پاکستان به ایران، دو کشور بر سر تجارت گاز مایع (LPG) و برنج تحت سیستم تهاتر توافق کردند.

وی افزود: ایران ضمن استقبال از این ابتکار، مانند همیشه مجدداً آمادگی خود را برای کمک به رفع نیازهای انرژی کشور برادر پاکستان اعلام می‌کند.

سفیر کشورمان تاکید کرد: ما آماده رفع نیازهای انرژی پاکستان از طریق تکمیل پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان هستیم که پایدارترین و به صرفه‌ترین طرح و گزینه مورد نظر است.

نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان روزهای ۱۵ و ۱۶ آبانماه امسال با سفر رسمی «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری به تهران برگزار شد.

در جریان این سفر، تفاهم نامه‌ای نیز میان اتاق بازرگانی و صنعت کویته با اتاق بازرگانی زاهدان با حضور «فدا حسین دشتی» و «محمد ایوب مریانی» رئیس و نائب رئیس اتاق کویته امضا شد.

گفتنی است، مشاور نخست وزیر و سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان هفته گذشته در حاشیه نمایشگاه بین المللی در شهر کراچی با ابراز اطمینان از رایزنی‌های تجاری-اقتصادی با مقامات کشورمان طی سفر اخیر خود به تهران، اعلام کرد: سازوکار تجارت تهاتری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به زودی برقرار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1119599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =