واکسیناسیون عقلانی و لازم است/ نیت خوبی پشت جریان‌سازی علیه واکسن نیست!

رییس سابق پاستور اعلام کرد: با برخی دوستان به ظاهر حزب‌اللهی و یا برخی دوستان طب اسلامی وارد بحث که می‌شویم، آن‌ها را به چالش می‌کشیم که رهبر معظم انقلاب هم واکسن زده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور در برنامه به وقت ایران با اشاره به موقعیت ایران در تولید واکسن گفت: پیشینه ایران بین کشورهای اسلامی در تولید واکسن قابل توجه است. در یک و نیم سال گذشته، کار ۲۰ سال را در ارتقای فناوری واکسن افزایش دادیم. ویروس کرونا با یک یا دو دُز تزریق واکسن خاموش نخواهد شد و احتیاج به تکرار دُز واکسن‌هاست. 

عبدالحسین روح‌الامینی رئیس سابق انستیتو پاستو ایران با اشاره به عقلایی بودن واکسن زدن بیان کرد: کشور آلمان قبل از شروع واکسیناسیون، ابتلاهایش کمتر اما مرگ و میرهایش نسبت به این روزها ۱۰ برابر بوده است. در حالی که پس از واکسیناسیون، کاهش شدید مرگ و میر را داشتند. اکنون ۵۰ درصد در کشور ما هم مردم دُز دوم را زده‌اند و ما باید آن را به ۷۰ درصد برسانیم‌. 

وی افزود: واکسیناسیون عقلانی و لازم است. با برخی دوستان به ظاهر حزب‌اللهی و یا برخی دوستان طب اسلامی وارد بحث که می‌شویم، آن‌ها را به چالش می‌کشیم که رهبر معظم انقلاب هم واکسن زده است. آن‌ها در جواب می‌گویند که ایشان را مجبور به زدن واکسن کرده‌اند. این حرف بسیار اشتباهی است‌ و نمی‌خواهم همه‌ی آن‌ها را متهم کنم؛ اما پشت جریان‌سازی علیه واکسن نیت خوبی را نمی‌بینم.

بیگلری در ادامه تشریح کرد: در طول تاریخ هم شاهد کسانی بودیم که در کل منکر واکسیناسیون می‌شدند. برخی از افرادی که هنوز واکسن نزدند، دچار ابهام هستند و به واکسن‌های موجود اطمینان ندارند و این مشکل از سمت ما است که نتوانستیم برای جامعه فضای اغنایی ایجاد کنیم. 

رئیس انستیتو پاستور ایران اضافه کرد: یک مثال مهم برای شما می‌گویم. آن زمان که فلج اطفال آمده بود، در بیمارستان بیماران بسیار را می‌دیدیم؛ اما از زمانی که واکسن فلج اطفال را می‌زنیم، حتی یک مورد هم برای تحقیق نداریم.

هاله حامدی‌فر مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و تولیدی سیناژن از طریق تماس تصویری (اسکایپ) روی آنتن آمد و گفت: زمانی که یک نوزاد به دنیا می‌آید، سه نوع واکسن به او تزریق می‌کنیم. اما اکنون چه اتفاقی افتاده است که اعتماد به واکسیناسیون را از دست داده‌ایم؟ تفکر ضد واکسیناسیون، با مفهوم انسانیت در تضاد است. نمی‌توانم واکسن نزدن را چیزی جز تعصب بی‌اساس تعبیر کنم و جامعه پزشکی اگر مورد اطمینان نباشد به هیچ دردی نمی‌خورد.
انتهای پیام /

کد خبر: 1119610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =