امارات اداره فرودگاه کابل را برعهده می‌گیرد

رویترز به نقل از منابعی در وزارت امور خارجه امارات گزارش داد که مقامات این کشور برای به‌دست گرفتن اداره فرودگاه کابل با طالبان مذاکره کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رویترز گزارش داد که امارات با مقام‌های طالبان برای به دست گرفتن اداره فرودگاه کابل مذاکره کرده است.

منابعی از وزارت امور خارجه امارات متحده عربی روز چهارشنبه، چهارم آذر، به خبرگزاری رویترز گفتند که امارات متحده عربی مایل است تا اداره فرودگاه کابل را برعهده بگیرد.

به گفته این منابع، امارات متحده عربی به منظور جلوگیری از نفوذ بیش‌تر دیپلماتیک قطر در افغانستان، می‌خواهد کنترل فرودگاه کابل را به دست بگیرد و در این باره با طالبان گفت‌وگو نیز کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات به رویترز گفته است که این کشور پیش از این، در زمان حکومت غنی، فرودگاه کابل را اداره می‌کرد و اکنون نیز مایل است تا برای کمک به ارائه خدمات بشردوستانه و عبور ایمن شهروندان خارجی اداره این فرودگاه را برعهده بگیرد.

در همین حال، مقام‌های طالبان و دولت قطر در مورد این خبر چیزی نگفته‌اند.

 از سویی هم، دیپلمات‌های این کشور افزوده‌اند که طالبان از امارات متحده عربی درخواست کمک مالی کرده‌اند.

پس از خروج نیروهای ناتو به رهبری آمریکا از افغانستان، برای خروج امن دیپلمات‌ها و شهروندان خارجی از افغانستان قطر و ترکیه کنترل فرودگاه کابل را به دست گرفته بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1119620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =