تحریم چهار فرد و یک شرکت چینی توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا چهار فرد و یک نهاد چینی را به بهانه نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را با ادعای نقض حقوق بشر، علیه چین اعمال کرد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو دیپلمات اروپایی نوشت این تحریم‌ها چهار فرد و یک نهاد چینی را شامل می‌شود که متهم به نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ چین هستند.

رویترز نوشت، این تحریم‌ها که به‌طور رسمی از هفته آینده اجرایی می‌شوند، توافق سرمایه‌گذاری سال گذشته میان چین و اتحادیه اروپا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده چین در اتحادیه اروپا تأکید کرده تا زمانی که چنین تحریم‌هایی که مصداق مداخله در امور داخلی چین هستند رفع نشوند، توافق سرمایه‌گذاری میان دو طرف اجرا نخواهد شد.

این در حالی است که ماه گذشته بروکسل در بیانیه‌ای درخصوص تماس ویدئویی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت: «نماینده عالی [اتحادیه اروپا] متذکر شد که با وجود اینکه اختلافاتی همچنان وجود دارد، اتحادیه اروپا و چین باید به تعامل فشرده در زمینه برخی مسائل مهم را حفظ کنیم».

وزیر امور خارجه چین نیز در این تماس ویدئویی گفت، دو طرف باید به روند افزایش تعاملات در تلاش برای تقویت اعتماد سیاسی و مدیریت اختلافات ادامه دهند.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش‌تر ضمن هشدار به کشورهای غربی در خصوص هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی مربوط به چین گفت: «پارلمان اروپا باید هرچه سریع‌تر اظهارات و اقدامات مربوطه‌ای را که به حاکمیت و تمامیت ارضی چین خدشه وارد می‌کند، متوقف کند و از تحرکات و تقابل دست بردارند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1119630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =