آخرین وضعیت کرونا در کشور | تزریق بیش از 100 میلیون دوز واکسن / ‌رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته نمی‌شود

اگر دولت دوازدهم برای واردات واکسن اهتمام بیشتری به خرج می‌داد و تزریق واکسن سرعت می‌گرفت قطعاً پیک پنجم را با پایین‌ترین میزان مرگ و میر پشت سر می‌گذاشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دو سال با کش و قوس‌های فراوان از شیوع پاندمی کرونا گذشت‌ و کشورمان پنج پیک سنگین را پشت سر گذاشت که پیک پنجم سنگین‌ترین پیک بود به طوری که مرگ و میرهای روزانه بعضاً به 700 نفر هم رسید و علی‌رغم تلاش‌های بسیار مدافعان سلامت هموطنان بسیاری در این پیک جان خود را از دست دادند و به اذعان بسیاری از کارشناسان علت عمده طولانی شدن این پیک بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و کوتاهی در واکسیناسیون بود.

اگر دولت دوازدهم برای واردات واکسن اهتمام بیشتری به خرج می‌داد و تزریق واکسن سرعت می‌گرفت قطعاً پیک پنجم را با پایین‌ترین میزان مرگ و میر پشت سر می‌گذاشتیم، اما با پیگیری آیت‌الله رئیسی ورود واکسن به کشور سرعت گرفت و تا به امروز بیش از 100 میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است که نویدبخش پایانی بر پیک‌های سنگین خواهد بود چرا که در کشورهایی که واکسیناسیون پایان یافته است، شاهد پایین‌ترین حجم میرگ و میر هستیم، اما چرا با وجود تزریق 100 میلیون دوز واکسن در کشور باز هم شاهد روزانه بالای 100 نفر مرگ و میر کرونایی در کشور هستیم؟

برای واکاوی و ریشه‌یابی این موضوع باید به آمار وزارت بهداشت که روزانه در خصوص تازه‌ترین وضعیت ابتلا و مرگ و میر کرونایی منتشر می‌کند توجه داشت چرا که بیشتر میزان ابتلا در کسانی است که هنوز هیچ واکسنی را تزریق نکرده‌اند و از دریافت واکسن امنتاع می‌ورزند، اما چرا برخی از تزریق واکسن سر باز می‌زنند؟

یکی از دلایلی که باعث کاهش واکسیناسیون و پایین بودن آمار واکسیناسیون کرونا باشد، افراد و گروه‌های واکسن‌هراسی هستند، باید در مقابل این نوع افراد کمیته شبهه‌زدایی ایجاد شود تا شبهات موجود برطرف و مردم اقناع شوند. اما مشخص نیست واکسن‌گریزان چرا از بین همه مظاهر پزشکی مدرن دست روی واکسن گذاشته‌اند اما این دسته به شدت در حال تبلیغ این تفکر هستند که برای در امان ماندن فرزندانمان از آسیبهای واکسن، واکسیناسیون همگانی باید متوقف بشود. این تفکر در غرب تقریبا از دهه هفتاد میلادی با ظهور جنبش‌های هیپی و ضدفرهنگ که تفکر اصلی‌شان علم‌ستیزی بود شروع شد.

با این همه توصیفات باید واکسیناسیون را جدی بگیریم تا بتوانیم بر کرونا قالب شویم و کشور را از ورود به پیک ششم در امان نگه داریم چرا که اگر وارد پیک ششم شویم مشخص نیست همچون پیک پنچم آمار مرگ و میر به یک بار صعودی نشود و باز هم مدافعان سلامت در این بین بیشترین آسیب و ضربه روحی را خواهند خورد.

طبق آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های کشور نشان می دهد شهرهای قرمز به عدد تک رقمی هشت رسیده است و از سویی اکثر مناطق نیز از خیز پنجم کرونا خارج شده‌اند و اکنون شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، زابل (سیستان و بلوچستان)، زرند، شهربابک (کرمان) و خاتم (یزد) در وضعیت قرمز هستند. همچنین 58 شهرستان نارنجی، 236 شهرستان زرد و 146 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

استان اردبیل/ کاهش شمار بستریان کرونایی ‌

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته 31 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه 3 نفر بر اثر این بیماری جان باخت.

وی افزود: طی این مدت 32 بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: حبیب‌زاده ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به 165 نفر کاهش یافته که از این تعداد 42 بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و 62 بیمار دیگر نیز تحت نظر هستند.

وی تأکید کرد: تنها راه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است که از هم‌استانی‌های عزیز خواستاریم به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

حبیب‌زاده تشریح کرد: هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، بیله سوار، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نمین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با اشاره به تزریق یک‌میلیون و 611 هزار و 480 دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان، بیان داشت: 883 هزار و 292 دُز واکسن مربوط به مرحله اول و 715 هزار و 344 دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون 12 هزار و 844 دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

استان البرز/ 2 بیمار کرونایی ‌فوت کردند

مهرداد بابایی سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز ، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 40 بیمار با علائم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 78 هزار و 604  نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 273 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند ، بیان کرد: از این تعداد، ابتلای 79 نفر به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری رعایت شود، گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به 6431 نفر رسیده است.

وی با اشاره به استقبال مردم از تزریق واکسن در البرز ، تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 71 هزار و 896 نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

منطقه کاشان/‌شناسایی 25 بیمار جدید

کاشان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و خوشبختانه طی چند روز گذشته این ویروس منحوس در کاشان افت نسبی اما شکننده داشته است.

مهدی دلاوری با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 16 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 13 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و یک بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و دو بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 12 و حداکثر 87 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیمار 40 و حداکثر 91 ساله به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 99 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 69 بیمار در شهرستان کاشان و 30 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران 11 بیمار به صورت موقت بستری هستند.

وی از بستری 9 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ بیماری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل ناشی از ابتلا به ویروس کرونا فوت نکرده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 25 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 202 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 556 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان قزوین/نرخ ابتلای کرونایی 38 درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از افزایش 38 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 120 مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 شناسایی کردیم که این آمار نسبت به روز قبل 33 نفر افزایش داشته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 10 درصدی نرخ بستری‌های کرونایی روزانه گفت: در شبانه‌روز گذشته 50 بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار از روز گذشته 6 نفر کمتر شده است.

وی همچنین از افزایش 30 درصدی آمار بیماران بدحال ونتیلاتوری خبر داد و افزود: در حال حاضر 13 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار در مقایسه با روز پیش 3 نفر بیشتر شده است.

رحمانی با بیان اینکه نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در 24 ساعت اخیر نصف شد، ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته 2 بیمار کرونایی بدحال به علت علائم شدید بیماری و ضعف جسمانی جان‌شان را از دست دادند که این آمار 50 درصد (2 نفر) کمتر از روز گذشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 9.5 درصدی نرخ بهبودیافتگان روزانه خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 48 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار 5 نفر از روز گذشته کمتر است.

وی اضافه کرد: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین نسبت به روز پیش فقط یک نفر کاهش یافت و به 250 نفر رسید که کمترین آمار ماه‌های اخیر محسوب می‌شود.

استان ایلام/ روز بدون فوتی و 53 ابتلای جدید

محمد کریمیان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 65 هزار و 972 هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 53 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 108 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 28 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 64 هزار و 869 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 156 نفر بوده است.

استان آذربایجان غربی/ 35 نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل شدند

محمدامین ولی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 684 نفر با بیماری سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شده و 35 نفر نیز با بیماری‌های تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدماتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به بستری 383 نفر بیمار مشکوک در بیمارستان‌های استان گفت: هم اکنون 170 نفر نیز در بخش ویژه در حال درمان هستند.

وی از فوت چهار نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: تاکنون هفت هزار و 91 نفر بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی جان باخته‌اند.

ولی‌زاده در ادامه نیز با اشاره به تعداد 333 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان افزود: در این رابطه نیز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 317 هزار و 599 نفر به این ویروس آلوده شده و 71 هزار و 605 بیمار بستری نیز بهبود یافته‌اند.

وی از واکسیناسیون 22 هزار و 550 نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: در این راستا نیز تاکنون چهار میلیون و 142 هزار و 672 دوز واکسن توسط مردم استان دریافت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت استان از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی گفت: هم اکنون اشنویه و پیرانشهر در وضعیت قرمز قرار داشته و هشت شهر ماکو، پلدشت، شوط، چایپاره، خوی، ارومیه، بوکان و سردشت در وضعیت نارنجی و همچنین چالدران، سلماس، میاندوآب، نقده، مهاباد، تکاب و شاهین دژ در وضعیت زرد قرار دارند.

استان اصفهان/ 215 ابتلای جدید و 9 فوتی آمار کرونای اصفهان

 پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و 235 هزار و 204 نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 424 هزار و  816 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی در 24 ساعت گذشته را 215 نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: همچنین تعداد 16 هزار و 942 نفر آمار کل فوت شدگان قطعی و مشکوک به علت کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بوده است.

وی ادامه داد: تعداد 182 هزار و 535 نفر نیز تعداد کل بستری شدگان کرونا از از ابتدا تاکنون بوده و تعداد بهبود یافتگان نیز 122 هزار و 833 نفر اعلام شده است.

عقدک با بیان اینکه در حال حاضر 648 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، افزود: از این تعداد 151 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد آمار تعداد کل بهبود یافتگان از ابتدا تاکنون گفت: در این بازه زمانی 122 هزار و 833 نفر بهبودیافتگان کرونا هستند و تعداد بیماران ترخیص شده جدید در 24 ساعت گذشته نیز 151 نفر بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین 135 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های اصفهان بستری و 9 نفر هم در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای استان از شناسایی سازمان‌ها، ادارات، صنایع و کارخانجاتی خبر داد که تجمع جمعیت در آنها زیاد است و گفت: بعد از بررسی وضعیت موجود این مراکز، با اجرای طرح شهدای سلامت نسبت به افزایش میزان واکسیناسیون در این مراکز اقدام خواهیم کرد.

مجید مشایخ با بیان اینکه تا کنون برای 131 دستگاه کد کاربری صادر کرده‌ایم، اظهار داشت: در هر سازمان و دستگاه یک رابط سلامت وجود دارد که در همه برنامه‌های بهداشتی، آموزش می‌بینند و با مرکز بهداشت در ارتباط هستند و این افراد میزان واکسیناسیون در مجموعه خود را رصد می‌کنند تا بازرسان ما وارد عمل شوند و واکسیناسیون را انجام دهند.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای استان همچنین به صدور کد کاربری برای 77 معاونت و دستگاه در دانشگاه علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: بیش از 95 درصد واکسیناسیون در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و درحال رصد هستیم تا این میزان به صد در صد برسد.

وی اضافه کرد: در صنایع، کارشناس بهداشت حرفه‌ای مقیم صنعت داریم که 575 کد کاربری نیز برای این افراد صادر شده و آموزش های لازم را دیده‌اند در صنایع استان دغدغه زیادی نداریم و بالای 95 درصد از کارکنان صنایع اما همان 5 درصد هم برای ما مهم است و تلاش می کنیم به صد در صد برسیم.

مشایخ با اشاره به استفاده از ظرفیت بازرسان بهداشت حرفه ای و صدور 174 کد کاربری در این بخش، افزود: این بازرسان در 22 شهرستان به کلیه اصناف، صنایع و سازمان ها مراجعه کرده و افزایش واکسیناسیون را پیگیری خواهند کرد.

خراسان‌رضوی/ مشارکت بسیج دانشجویی در واکسیناسیون 620 هزار  خراسانی

برهان دلیری‌فر اظهارداشت: بسیج دانشجویی از روزهای ابتدایی موج پنجم کرونا قرارگاهی را با 9 کمیته تشکیل داد که مهمترین کمیته آن "همیاران سلامت" تاثیر بسیار مثبتی در کاهش فشار کاری کادر درمان و بهبود شرایط روحی بیماران داشت و کمیته ای نیز با به‌کارگیری بسیج محلات و بسیج دانشجویی چند دانشگاه، بحث اسکان همراهان بیماران غیربومی را برعهده گرفت.

وی راه اندازی میز اورژانس در بیمارستان‌های دولتی را از موثرترین فعالیت‌های این قرارگاه برشمرد و گفت: با همت بسیج دانشجویی در موج پنجم کرونا نیروهای اورژانس در بیمارستان مستقر شدند که نقش موثری در ایجاد نظم و کاهش ازدحام و معطلی مردمی داشت، در اواخر فعالیت این قرارگاه به دلیل عزم دانشگاه برای گسترش مراکز واکسیناسیون ، قرارگاه واکسیناسیون توسط بسیج دانشجویی برپا شد که تاکنون 620 هزار دز واکسن را به اقشار هدف تزریق کرده است.

دلیری‌فر گفت: در بحث اجرای تامین همیاران سلامت روزانه 130 نفر از افراد داوطلب آموزش دیده در کنار سایر نیروهای بهداشت و درمان خدمت می‌کردند، 25 هزار بسته آبمیوه و 10 هزار بطری آب معدنی بین بیماران کم برخوردار توزیع شد، که از بین آنها حدود 30 درصد بیماران غیر بومی بودند، روزانه برای 100 نفر از همراهان بیماران غیربومی محل اسکان فراهم شد و در انتهای موج پنجم و ورود گسترده واکسن به کشور روزانه هزارو 369 نفر واکسیناتور آموزش دیده به همراه 113 پزشک در 37 مرکز درمانی شهر برای ارائه خدمات بهتر در کنار سایر نیروها مشغول به کار شدند و مدیریت چهار مرکز اصلی واکسیناسیون کلانشهر مشهد شامل نمایشگاه بین المللی، حرم رضوی، مشهدمال و ملل به بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد.

بوشهر/ بیماران بخش کرونایی بیمارستان‌ها افزایش یافت

سعید کشمیری برنامه مراکز واکسیناسیون کرونا در استان را برشمرد و اظهار داشت: افراد بالای 18 سال باید نوبت سوم کرونا دریافت کنند و هم اکنون به افزون بر شش هزار نفر واکسن نوبت سوم تزریق شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه اکنون بیشتر با کادر درمانی نوبت سوم تزریق شده گفت: طبق تأکید کمیته ملی واکسن افراد بالای 18 سال به شرط اینکه از نوبت دوم واکسن کرونا آنها 4 ماه گذشته باشد باید نوبت سوم را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: بیماران این بخش از 78 نفر روز گذشته اکنون به 90 نفر رسیده است.

وی از بستری 28 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ابتلای 5 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 7 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی 3 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری از کاهش فوتی‌های کرونایی خبر داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید و تاکنون در 21 ماه گذشته 2 هزار و 20 نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا جان خود از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 16 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 5 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون حدود 89 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

گیلان/ 77 درصد گروه‌های هدف هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 249 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 46 نفر از این تعداد در شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

همچنین 53 نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند البته در پی گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون شمار بیماران بستری شده در ابن بخش کاهش یافته است.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هم‌اکنون 91.01 درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در استان گیلان واکسن نوبت نخست و 77 درصد گروه‌های هدف استان هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

همچنین به 37 هزار و 738 نفر از سالمندان بالای 60 سال در گیلان نیز دز سوم واکسن کرونا تزریق شده است؛ اگرچه گیلان در صدر جدول میزان واکسیناسیون در بین استان‌ها قرار دارد اما برای رسیدن به ایمنی نسبی جامعه باید این آمار به بیش از 85 درصد برسد.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر 12 شهرستان استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و 5 شهرستان دیگر در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان قرمز یا نارنجی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =