عین‌اللهی: بهترین واکسن‌ کرونا ‌در ایران تولید شد

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسن رازی یکی از واکسن‌های پیشرفته و دارای تکنولوژی در دنیا است ، گفت:اجازه ۲۰ درصدی صادرات واکسن کرونای رازی صادر شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  بهرام عین‌اللهی در حاشیه تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی کووپارس به وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در کشور  اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و نزدیک به 70 درصد مردم هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این میزان تزریق واکسن آماری شگفت انگیز در دنیاست، بیان کرد: این موضوع نشان از اطمینان مردم به وزارت بهداشت است که جای تقدیر و  تشکر  از مردم دارد.

عین‌اللهی با بیان اینکه پیک کرونا در کشور فروکش کرده اما  همیشه احتمال پیک جدید است و شیوه نامه‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود، تصریح کرد: باید با کرونا زندگی کنیم و تعدادی از کشورهای که میزان بالایی از واکسیناسیون داشتند به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و استفاده نکردن از ماسک مجدد دچار کرونا شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در آلمان آمریکا و روسیه کرونا روندی صعودی دارد و مرگ و میرهای ناشی از کرونا افزایش داشته است، گفت:  یکی از  بهترین واکسن‌های دنیا در ایران تولید شده ‌که از سلامت و اطمینان و اثربخشی زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رازی جزو واکسن‌های پیشرفته و اثربخش در میان واکسن‌های تولیدی است، ادامه داد:  برای استفاده از دز سوم واکسن کرونا برای هموطنان از ‌ واکسن رازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اولویت نیاز  داخلی تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر تا سقف 20 درصد از واکسن‌های موسسه رازی قابلیت صادرات دارد.

وی در مورد افرادی از دز اول و دوم را از واکسن سینوفارم تزریق کردند، گفت: دز سوم افرادی که از واکسن سینوفارم استفاده کرده‌اند باید از واکسن آسترازنکا استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =