تاکید شورای حکام بر لزوم احیای برجام

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تأکید کرد که اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر لزوم احیای برجام تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» اتریش با اشاره به جلسه امروز (پنجشنبه) شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تمامی اعضا بر ضرورت احیای برجام تأکید کردند.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در خصوص جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بررسی راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را به پایان رساند».

اولیانوف سپس در خصوص محور جلسه شورای حکام ادامه داد: «عملاً تمامی سخنرانان بر ضرورت احیای برجام تأکید کردند و برای مذاکرات وین که قرار است دوشنبه آینده (۲۹ نوامبر، هشتم آذر ماه) از سرگرفته شود، آرزوی موفقیت کردند».

جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز گذشته (چهارشنبه  سوم آذر ماه) آغاز شد و به مدت سه روز تا روز جمعه این هفته ادامه دارد و قرار است مذاکرات برجام بین ایران و گروه ۱+۴ با حضور غیرمستقیم ایالات متحده از هفته آینده در وین آغاز شود.

پیش از جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه (اول آذر ماه) وارد تهران شد و با «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پس از بازگشت از ایران در کنفرانس خبری وین تأکید کرد که گرچه مذاکرات برجام با مقام‌های ایرانی سازنده بوده اما بدون نتیجه باقی مانده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مذاکره با مقام‌های ایرانی گفت: «مذاکرات موفقیت‌آمیز نبود. من خواهان احیای ظرفیت نظارت و بازرسی‌های مورد نیاز آژانس هستم. خواهان احیای دوربین‌های آژانس، سرویس و تعمیر تجهیزات آژانس و تمامی این چیزها هستم و مسئله دیگر این است که موضوعات باقیمانده‌ای در مسائل پادمانی داریم. در مذاکرات شما تلاش می‌کنید از مسائل دفاع کنید، چیزهایی را پیشنهاد دهید اما توافق با ما برای ایران امکانپذیر نبود».

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1119689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =