گردش مالی ۲ هزار میلیارد دلاری صنایع خلاق فرهنگی در دنیا

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی گفت: گردش مالی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در دنیا ۲ هزار میلیارد دلار است و ۳۰ میلیون نفر در آن اشتغال دارند و اثرگذاری فرهنگی نیز در گرو صنایع فرهنگی است.

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در سالن کتابخانه دکتر حبیبی برگزار شد اظهار کرد: از تیر ۱۳۹۹ با توجه با تاکید رییس دانشگاه تلاش کردیم در این مسیر حرکت کنیم. همان‌طور که می‌دانید بدون آفرینش مستمر و خلاقیت نمی‌توان کاری را پیش برد. زمانی که خلاقیت بافضای فرهنگی و دانش‌بنیان گره بخورد می‌تواند این فضا را تحت تاثیر خود قرار دهد. فرهنگ از حیث تاثیرگذاری نسبت به حوزه‌های اقتصادی و سیاسی عنصر بالادستی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز گردش مالی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در دنیا ۲ هزار میلیارد دلار است و ۳۰ میلیون نفر در آن اشتغال دارند. امروزه اثرگذاری در جهت فرهنگی در گرو این امر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ظرفیت‌های بی‌مانندی در کشور وجود دارد که نباید از آن غفلت شد. از بین ۶۰۰ تیم که در این رویداد شرکت کردند، ۶۰ تیم برگزیده و ۱۴ نفر در جلسه کنونی حضور دارند. وظیفه معاونت فرهنگی شناسایی و حمایت افراد و استفاده از ظرفیتهای آن در جامعه است.

وی افزود: این رویداد باهمکاری معاونت فناوری و نوآوری و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار شده است. امیدوارم دانشگاه آزاد اسلامی به قطب صنایع خلاق تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119703

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =