افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی به ۲۰۰ میلیارد تومان

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرمایه صندوق دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد حمایتی از حوزه فناوری و صنایع خلاق از ۲۵ میلیارد به ۲۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نخستینهمایش صنایع خلاق فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در سالن دکتر حبیبی این دانشگاه برگزار شد بابیان اینکه تحول در اقتصاد و فناوری از فرهنگ آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: ارزش کار باید به‌عنوان مفهوم عبادی تبلیغ شود، دینی که ۹۰درصد آن عبادت است و قسمت عمده آن بر پایه اقتصاد میچرخد نباید وضعیت مردم چنین باشد.

 وی افزود: بسیاری از بزرگان بر این باورند اگر می‌خواهیم باوری را به مردم دهیم باید آن را از طریق روزی به مردم منتقل کرد. اگر محبت اهل بیت،عشق خدا رابه او بدهیم جذب آن خواهد شد. این رویداد آغازی برای شناسایی استعدادهای خلاق در جامعه خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد باتوجه به گستردگی و جنس دانشجویان حوزه فناوری‌های فرهنگی از پتانسیل ویژه‌ای برخوردار است. این دانشگاه ظرفیت بسیار زیادی دارد و با دستور رئیس‌ دانشگاه آزاد اتفاقات بزرگی در حوزه فناوری رخ خواهد داد.

وی افزود: سرمایه صندوق دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد حمایتی از حوزه فناوری و صنایع خلاق از ۲۵ میلیارد به ۲۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد. همچنین ساختمان حبیبی (برج ۵۰ هزار متری) به محلی برای استقرار زیست بوم‌فناوری اختصاص پیدا کرد. برج نوآوری حبیبی برج نمونه در حوزه نوآوری و صنایع خلاق و پرچم نمادین دانشگاه خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: برای ۶ ماه آینده رویداد ملی گام دوم در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود که نقطه آخر یک مسابقه است و تمامی نظام‌هاو ظرفیت‌های دانشگاه را بسیج می‌کند. در روز رویداد۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیر ساخت آزمایشگاهی، ۱۰۰۰ ایده و استارتاپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق در کنار یکدیگر قرار میگیرند.به طور کلی این رویداد با ۳ هزار مجموعه به ۵ تا ۶ هزار مهمان احتمالا در مصلی تهران دربرنامه‌ ۳ روزه در ۶ بخش بصورت کشوری برگزار می‌شود. می‌خواهیم هم به خودمان، هم صنایع و هم صندوق‌ها اعلام کنیم که اژدهای خفته دانشگاه آزاد چقدر عظمت دارد.می‌خواهیم هم افزایی بزرگی در این رویداد در راستای کشف، شناسایی و پایش ظرفیت این مجموعه‌ها انجام دهیم.

ثروت‌آفرینی صنایع خلاق فرهنگی برای کشور

حامد افشاری رئیس هیئت داوران رویداد صنایع خلاق فرهنگی در ادامه این برنامه گفت: بیشتر حمایت‌ها از فناوری‌های سخت صورت گرفته است اما بسیاری ازکشورها با سرمایه گذاری بر فناوری‌های نرم، اقتصاد خوبی را رقم زده‌اند.

وی‌ درباره برگزاری رویداد ملی و صنایع خلاق و فناوری فرهنگی گفت: آغاز این رویداد در پیک‌های کرونا صورت گرفت، ۶۰۰ اثر به دبیرخانه رویداد ارسال شد، پس‌ از داوری‌های فنی ۶۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد. 

افشاری بیان کرد: ما در یک فرآیند آموزشی و منتورینگ مجازی تلاش کردیم در مدت سه ماه کسب و کاری که می‌تواند اثر فرهنگی داشته باشد را برگزینیم. ۱۴ اثر به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند اما ۱۴ اثر مورد حمایت دانشگاه قرار خواهد گرفت. برخی از این آثار می‌توانند برای کشور ثروت آفرینی داشته باشند.۵ تیم به عنوان تیم برتر در این رویداد شناخته شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119706

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =