ضرورت وجود فناوری‌ در فرهنگ/ باید مهندسی فرهنگی را خودمان بدست بگیریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در الگوبرداری فرهنگ و زندگی باید فعالانه حرکت کرد. فرهنگ هدایت پذیر است و مهندسی می‌شود. اگر خودمان مهندسی نکنیم آن را برایمان مهندسی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه نخستین رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در سالن کتابخانه دکتر حبیبی برگزار شد اظهار کرد: شاید چند سال گذشته زمانی که از معاونت فرهنگی دانشگاه صحبت به میان می‌آمد، ذهن‌ها به سمت فعالیت های فرهنگی روتین معطوف میشد، اما امروز رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید نگاهمان را به فرهنگ عوض کنیم در تهران عنوان بلک فرایدی را می‌بینیم که با فرهنگ ما غریبه است. ماجمعه بازار داشتیم اما چه شده است که مفاهیم زندگی مابرخی صرفا ازدنیای غرب الگوگیری شده است در الگوبرداری فرهنگ و زندگی باید فعالانه حرکت کرد. فرهنگ هدایت پذیر است و مهندسی می‌شود. اگر خودمان مهندسی نکنیم آن را برایمان مهندسی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما میراث تاریخی و کهنی داریم وقرار نیست در تمدن جهانی شده غرب هضم شویم. ما هم باید تلاش کنیم که هضم نشویم و هوشیار باشیم. رهبری داریم که تا نفس دارد دفاع از جامعه نخبگانی را از وظایف خود می‌داند.

وی افزود: در دنیای امروز همچون گذشته انسان ضعیف محکوم به بردگی است و انسان‌های قوی می‌توانند از خود دفاع کنند. خداوند وعده داده مستضعفان سرآمد زمین خواهند شد. ما باید در رویکرد تحولی قدر نوآوران خود را بدانیم با فرهنگ بدون نوآوری و خلاقیت نمی‌توان روبرو شد. 

طهرانچی افزود: دنیا مسیر سریعی را طی میکند و تحولات جدی را در دانشگاه داشته است. قبلا دانشگاه استاتیک مباحث آموزشی و فرهنگی در کنار یکدیگر بود و مجموعه فعایت‌ها کنار یکدیگر شکل میگرفت اما امروز فرهنگ و علم در هم ادغام شده و متاثر ازاقتصاد و فناوری هستند. 

وی بیان کرد: وجود فناوری‌ در فرهنگ یک ضرورت است دانشگاه آزاد یک شبکه ملی‌و فراملی دارد که باید در هنر دست و مغز جوان ایرانی قرار گیرد. ما باید منابع ملی را به پشتوانه این عزیزان هدایت کنیم. باید با تحولات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی جامعه پاسخ سریع بدهیم و نقش آفرینی در فرهنگ سازی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف این رویداد هدفمندسازی و خوشه‌سازی است‌. این اتفاقات باید در دانشگاه با حمایت مسئولان با جدیت پیگیری شود تا بتوانند درآمد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نقش پرررنگی در آموزش عالی گذشته و کنونی دارد. شعار ما دانشگاه آزاد اسلامی‌زیست بوم صنایع‌های و فناوری های فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =