طالبان: اقتصاد افغانستان تا 6 ماه آینده رشد خواهد کرد

سخنگوی طالبان با بیان اینکه تغییرات و تحولات سیاسی اخیر یک «فصل جدید» است، از پروژه‌های تاپی، کاسا یک‌هزار و مس عینک به‌عنوان پروژه‌های عمرانی یاد کرد و وعده داد که تا کمتر از 6 ماه دیگر، اقتصاد افغانستان رشد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی مرکزی دولت موقت طالبان امروز (پنج‌شنبه، ۴ آذر) در یک گردهمایی که به‌منظور حمایت مردم از حکومت در غرب کابل برگزار شده بود گفت که در کمتر از شش ماه، به مشکلات اقتصادی در افغانستان پایان داده می‌شود و اقتصاد این کشور رشد خواهد کرد.

مجاهد گفت که پس از خروج نیروهای بین‌المللی، «جهاد آبادانی» افغانستان آغاز می‌شود. به گفته او، افغانستان تازه از جنگ خارج شده و طالبان در پی آغاز پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه تغییرات و تحولات سیاسی اخیر یک «فصل جدید» است، از پروژه‌های تاپی، کاسا یک‌هزار و مس عینک به‌عنوان پروژه‌های عمرانی یاد کرد و وعده داد که تا کمتر از 6 ماه دیگر، اقتصاد افغانستان رشد خواهد کرد.

از سوی دیگر ، مجاهد در این گردهمایی به آموزش دختران بالاتر از کلاس ششم نیز اشاره کرد و افزود که مدارس دخترانه بازگشایی می‌شود و حکومت جدید در حال ساختن یک راه‌حل برای آن است.

به گفته او، زمانی‌که وحدت ملی در افغانستان تأمین و بزرگان مملکت همدلی و همکاری بین هم داشته باشند، همه چالش‌های موجود از بین برده خواهد شد.

سخنگوی طالبان وضعیت کنونی را به‌نفع همه‌ طرف‌ها دانست و افزود که آنان در پی انتقام‌گیری از هیچ کسی نیستند. به‌گفته مجاهد، نیروهای‌ طالبان تلاش می‌کنند که حیثیت ‌و عزت هیچ شهروند افغانستان صدمه نبیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =