رالف رنگنیک سرمربی موقت منچستریونایتد می‌شود

تیم فوتبال منچستریونایتد با رالف رنگنیک برای سرمربیگری موقت این تیم به توافق رسید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رالف رنگنیک، سرمربی سابق لایپزیگ و شالکه با منچستریونایتد بر سر قراردادی ۶ ماهه تا پایان ماه می‌ به توافق رسیده است. او دو سال دیگر در نقش مشاور این تیم خواهد بود.

این مربی ۶۳ ساله که به عنوان "پدرخوانده" مربیگری مدرن در آلمان شناخته می‌شود، شغل خود را به عنوان رئیس بخش ورزش و توسعه در لوکوموتیو مسکو ترک می‌کند تا هدایت منچستریونایتد را بر عهده بگیرد.

البته این توافق منوط به این است که باشگاه فعلی رنگنیک، یعنی لوکوموتیو، با فسخ قرارداد او موافقت کند. منچستریونایتد پیش‌بینی می‌کند که این موضوع مشکلی نخواهد بود، اما به دلیل فرآیند اداری مجوز کار او به موقع برای بازی هفته آینده مقابل چلسی صادر نخواهد شد.

اوله گونار سولشر صبح یکشنبه پس از شکست ۴ بر یک مقابل واتفورد از سمت سرمربیگری یونایتد برکنار شد. این نتیجه آن‌ها را در رده هشتم لیگ برتر قرار داد.

یونایتد به صراحت اعلام کرد که به دنبال استخدام یک سرمربی موقت تا پایان فصل است و آن‌ها به سرعت به سراغ رنگنیک رفتند که پیش از این هدایت هانوفر، شالکه، هوفنهایم و لایپزیگ را بر عهده داشته است.

او همچنین تیم آلمانی کمتر شناخته شده اولم را برای اولین بار در تاریخ خود در آغاز این قرن (۱۹۹۹-۱۹۹۷) به بوندسلیگا برد.

رنگنیک به عنوان مدیر فوتبال نیز موفقیت چشمگیری داشته است. او از سال ۲۰۱۲ به بعد این نقش را در ردبول سالزبورگ و لایپزیگ بر عهده داشت؛ در حالی که مدت کوتاهی به عنوان مربی روی نیمکت لایپزیگ نشست.

پس از این که رنگنیک این سمت را به عهده گرفت، لایپزیگ از لیگ منطقه‌ای (دسته رده چهارم) به بوندسلیگا صعود کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =