حمایت روسیه از عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن اعلام حمایت از عادی‌سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان گفت، مسکو به گام برداشتن در راستای ثبات در منطقه تعهد دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت، مسکو از عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و ترکیه حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، زاخاروا در نشستی خبری ضمن تأیید درخواست ارمنستان از روسیه برای میانجی گری جهت عادی‌سازی روابط ایروان و آنکارا گفت، در همین زمینه گام‌های در حال برداشته شدن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «کشور ما آمادگی دارد به هر شیوه ممکن در این روند مشارکت کند. به راه افتادن این روند بدون شک موجب تقویت وضعیت ثبات در منطقه خواهد شد».

این دیپلمات روس افزود، مسکو «به برداشتن گام‌هایی در راستای ایجاد شرایطی با ثبات و آرام  در منطقه متعهد است» و توجه ویژه‌ای به استقرار و توسعه روابط منطقه‌ای، تجاری و اقتصادی دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخاروا در بخش دیگری از این نشست خبری، برگزاری نشست به‌اصطلاح «دموکراسی» به میزبانی آمریکا را که روسیه و چین و دیگر رقبای واشنگتن در لیست مدعوین آن نیستند مورد انتقاد قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه  دموکراسی اختراع انحصاری آمریکا نیست گفت: «این رخداد، البته تمرکزی تقابل‌جویانه و تفرقه‌آمیز داشته و نشان‌گر یکی دیگر از تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد مسیری در راستای ایدئولوژی زده کردن دوباره روابط بین‌المللی بر اساس مفهوم بدنام نظم قانون محور است».

زاخاروا با اشاره به نتایج حمله آمریکا به عراق با هدف آنچه به ادعای این کشور استقرار دموکراسی توصیف شد، متذکر شد این تجاوز چیزی به‌جز ویرانی و کشتار هزاران غیرنظامی و ایجاد گروه‌های تروریستی نظیر داعش در پی نداشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1119725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =