رتبه‌ بندی معلمان چه موقعی بررسی نهایی می‌شود؟

رتبه‌ بندی معلمان که در سال‌های اخیر سرزبان‌ها افتاده است همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، لایحه رتبه‌ بندی معلمان که در سال‌های اخیر سرزبان‌ها افتاده است و اظهارنظرهای متعدد در مورد آن مطرح می‌شود، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نیست که تکلیف این لایحه مهم که جمع کثیری از معلمان را شامل می‌شود، چه می‌شود بعد از گذشت ده سال شاهد اجرای آن خواهیم بود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

توجه ویژه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به رتبه‌ بندی معلمان

مطرح شدن طرح رتبه بندی در صحن علنی مجلس از ١٠ مهر قولی بود که محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس به معلمان داد، محمدرضا احمدی دبیرکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم گفته بود که درخواست اولویت بررسی لایحه رتبه‌ بندی معلمان نیازمند ۵۰ امضاء بود که بلافاصله بعد از عبور این تعداد، درخواست آن به هیأت رئیسه مجلس داده شد، اما تعداد امضاها افزایش پیدا کرد و به بیش از ۲۰۰ امضاء رسید و به احتمال بسیار زیاد در خواست اولویت بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور صحن مجلس قرار خواهد گرفت و رسیدگی به این لایحه هم بلافاصله بعد از آن عملیاتی خواهد شد.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در جلسه غیر علنی مجلس، رئیس مجلس درخواست ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای این لایحه در سال ۱۴۰۰ را داشت که مورد موافقت دولت قرار گرفت.

در پی موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه با این رقم؛ رئیس مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به دولت در خصوص این موضوع ارسال و دولت نیز جواب موافقت آن را به رئیس مجلس داد.

این لایحه در کمیسیون آموزش و تحقیقات بر اساس تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان به رتبه بندی معلمان تدوین و برای ارائه و بررسی در صحن علنی به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد.

بر اساس گفته قالیباف، این لایحه در اولین جلسه هفته آینده مجلس شورای اسلامی به بحث و بررسی نهایی گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      طرح طرح خوبیه اما ما چی که حقوقمون کمه بازنشستگان چی