دوران دانشجویی بهترین زمان برای کار پاره‌وقت/ کار دانشجویی را جدی بگیرید

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس معتقد است که کار دانشجویی، فرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کسب و کار، تقویت مهارت‌های ارتباطی و مسئله‌محور شدن دروس دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  دانشجویان با ایجاد روحیه کار و کارآفرینی می‌توانند نه تنها بار مالی خانواده را کاهش دهند بلکه آینده خوبی برای خود و کشورشان رقم بزنند. ایسکانیوز پیشتر در مصاحبه دانشجویان تا مقطع دکتری هم وابسته به جیب خانواده‌اند به بررسی ابعاد وابستگی مالی دانشجویان به خانواده پرداخته است و در این مصاحبه، مزایای کار دانشجویی مطرح می‌کند.

زعمیه نعمت‌الهی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره مزایای کار دانشجویی، اظهار کرد: کار دانشجویی مزایای زیادی دارد. مانند این که دانشجو از ابتدا با محیط کسب و کار آشنا می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که زندگی در محیط ایزوله برای دانشجویان سبب تضعیف مهارت‌های ارتباطی آن‌ها می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس با اشاره به این که دانشجویی که تا بیست و چند سالگی فقط درس می‌خواند و وارد محیط کار نمی‌شود، پس از فارغ‌التحصیلی نه از لحاظ روانی توان کار کردن دارد و نه از لحاظ جسمی، افزود: یعنی هشت ساعت کار کردن به لحاظ جسمی برایشان سخت است و مدام تمرکزشان را از دست می‌دهند. کار دانشجویی کمک می‌کند که دانشجویان از ابتدا با فضای کسب و کار آشنا شوند و بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی هم وارد کار تمام وقت شوند.

وی با تصریح بر این که مزیت دیگر کار دانشجویی این است که دانشجو وقتی وارد کار صنعتی شود، با خودش نیازهای صنعت را به دانشگاه برمی‌گرداند، گفت: اگر دانشجویان با مسائل و چالش‌های صنعت آشنا شوند، در دروس دانشگاه به دنبال راه حل برای رفع آن مشکلات می‌گردد و درس‌ها را کاربردی‌تر می‌خوانند.

نعمت‌الهی با تاکید بر این که کار دانشجویی، به مسئله‌محور شدن دانشجویان کمک می‌کند، یادآور شد: به این معنا که انتظار دانشجو از استاد موجب تدریس کاربردی‌­تر درس‌ها خواهد شد؛ در حالی که دانشجویی که ارتباطی با صنعت ندارد، به مشکلات صنعت و کاربرد دروس توجه نمی‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس در ادامه خاطرنشان کرد: مزیت دیگر کار دانشجویی این است که برای دانشجویانی که به دلیل هزینه‌های دانشگاه، از تحصیل باز می‌مانند، فرصت کسب درآمد و تحصیل فراهم می‌شود. اگر فرهنگ کار بین دانشجویان رواج داشته باشد و هیچ کس از کار کردن خجالت نکشد، دانشجویان می‌توانند بدون نگرانی مشغول کار شوند و از بار هزینه‌های خانواده کم کنند.

وی با بیان این که اشتغال دانشجویان به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند و بار هزینه‌های خانواده‌ها هم کم می‌شود، گفت: معمولا خانواده‌ها مجبورند هزینه‌های سنگینی برای دانشجویان بپردازند؛ اما اگر دانشجو شاغل باشد، این هزینه کاهش پیدا می‌کند.

مشاغل پاره‌وقت، فرصت اشتغال دانشجویان هستند

نعمت‌الهی با اشاره به این که یکی از مشکلات صنایع کمبود نیرو به خصوص برای کارهای موقت است، افزود: بیشتر افراد به دنبال مشاغل دائم هستند تا بتوانند حقوق خوبی بگیرند. در حالی که برخی کسب و کارها به دنبال نیروهای پاره وقت هستند؛ اما متقاضی ندارند. این نوع مشاغل پاره‌وقت، گزینه‌های بسیار خوبی برای دانشجویان هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس با تصریح بر این که مقدمه رسیدن به همه این مزایا این است که کسب و کار با زندگی دانشجو عجین شود تا وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، بتواند کارآفرین باشد، اظهار کرد: به نظر من نسل جدید آمادگی بیشتری برای انجام کارهای دانشجویی و استقلال دارند؛ اما به تلنگر و کمک نیاز دارند. دانشجویان در گذشته به کسب درآمد توجه چندانی نداشتند؛ اما دانشجویان نسل جدید استقلال‌طلب‌تر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119748

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =