وحشت از شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی

کشف سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی نگرانی زیادی در بین مقامات اروپایی ایجاد کرده به گونه‌ای که انگلیس پروازها از این کشور را متوقف کرده و کمیسیون اروپایی هم این اقدام را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از "دویچه وله" آلمان، کشف سویه جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی نگرانی های زیادی در بین دولت ها و محققان ایجاد کرده است.

گفته می شود این سویه جدید کشف شده از دلتا هم مسری تر است.

بریتانیا پروازها از شش کشور آفریقایی را به دلیل بروز سویه جدیدی از ویروس کرونا متوقف کرده است.

"ساجد جاوید"، وزیر بهداشت انگلیس عصر روز گذشته تصریح کرد: «ممکن است این سویه بیشتر از نوع دلتا قابل انتقال باشد و واکسن های موجود در برابر آن تاثیر کم‌تری داشته باشند.»

به همین دلیل تمامی پروازها از آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، زیمبابوه و بوتسوانا به بریتانیا از ظهر جمعه 26 نوامبر به حالت تعلیق در خواهند آمد.

جاوید گفته است، مسافرانی که تا ظهر جمعه از این کشورها وارد بریتانیا می‌شوند، باید قرنطینه شوند و دو بار آزمایش PCR انجام دهند. وی از تمامی مسافرانی که در 10 روز گذشته از این کشورها آمده‌اند خواست تا خود را قرنطینه کنند و مورد آزمایش قرار گیرند.

از سویه جدید که با B.1.1.529 شناخته می‌شود تاکنون تنها کمتر از 60 مورد در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ شناسایی شده و هیچ موردی در بریتانیا شناسایی نشده است. با این حال روزانه حدود 500 تا 700 نفر از آفریقای جنوبی وارد این کشور می‌شوند و این برای وزارت بهداشت انگلیس موجب نگرانی شدید است.

یک کارشناس از سازمان ایمنی مراقبت‌های بهداشتی بریتانیا گفته است که این "بدترین گونه‌ای است که دیده‌ایم".

رژیم صهیونیستی نیز کشورهای یادشده را در رده "کشورهای قرمز" کرونایی طبقه‌بندی کرده است. دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که مسافران این کشورها اجازه ورود به اسرائیل را ندارند و زمانی که شهروندان از این کشورها بازمی‌گردند، باید تا 14 روز در هتل‌هایی که به این منظور در نظر گرفته شده در قرنطینه باشند.

دانشمندان آفریقای جنوبی پیشتر اعلام کرده بودند که سویه B.1.1.529 تعداد جهش‌های بسیار بالایی" دارد. جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی، این سویه را "به‌طور جدی نگران‌کننده" دانسته است.

اثربخشی واکسن در برابر این نوع ویروس هنوز نامشخص است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز قرار است امروز درباره B.1.1.529 به بحث و بررسی بپردازد.

آلمان هم آفریقای جنوبی را به دلیل کشف نوع جدید ویروس کرونا به عنوان منطقه خطر با ویروس های جهش یافته اعلام می کند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان صبح روز جمعه اعلام کرد که این مقررات از امشب لازم الاجرا خواهد بود و خطوط هوایی تنها مجاز به انتقال شهروندان آلمانی به آلمان خواهند بود.

اتحادیه اروپا هم می خواهد تردهای هوایی به آفریقای جنوبی را به دلیل کشف این سویه جدید متوقف کند.

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در پیامی توئیتری اعلام کرد که کمیسیون در همکاری و هماهنگی نزدیک با کشورهای عضو این اتحادیه پسشنهاد می دهد که طرح ترمز اضطراری به منظور توقف ترددهای هوایی از جنوب آفریقا به دلیل شیوع نوع نگران کننده B.1.1.529 فعال شود.

کشورهای هند و ژاپن هم در واکنش به کشف این سویه جدید در آفریقای جنوبی کنترل های مرزی برای مسافران از این کشورها را در دستور کار قرار داده اند.

فرانسه هم کنترل های مرزی شدیدتر برای مهار ویروس کرونا را در دستور کار قرار داده است.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرده که جزئیات این مسئله طی 24 تا 48 ساعت آینده اعلام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =