آخرین وضعیت کرونا در کشور | کاهش تعداد مرگ و میرها / چرا برخی استان‌ها در مقابله با ویروس موفق شدند؟

شیوع ویروس کرونا پس از ماه‌ها بسیج امکانات، اتخاذ تدابیر لازم و تلاش ملی در سراشیبی قرار گرفته و چشم‌انداز کنترل آن پررنگ‌تر از قبل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسوولان حوزه بهداشت و درمان و پژوهشگران طی ماه های گذشته و همزمان با اجرای محدودیت های مختلف، تمام تلاش خود را برای تامین واکسن از خارج از کشور  و یا تولید داخلی آن به کار گرفتند به طوری که در کنار تاکید بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی مردم، این تمهیدات جواب داده و تازه ترین آمار روزانه مرگ و میر ناشی از  گووید 19 را به  به 96 مورد رسانده است.

در تازه‌ترین دستاورد مربوط به حوزه واکسن برای مقابله با کرونا، امروز  پنج میلیون دز واکسن "رازی کوو پارس" تولیدی موسسه رازی کرج گه در سه دز شامل 2 دز تزریقی و یک دز استنشاقی تهیه شده است. تحویل وزارت بهداشت شد و قرار است تا پایان سال 40 میلیون دز واکسن تولیدی موسسه رازی تحویل داده شود.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون  57 میلیون و 61 هزار و 606 نفر دُز اول، 45 میلیون و 655 هزار و 771 نفر دُز دوم و 864 هزار و 992 نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 103 میلیون و 582 هزار و 369 دُز رسید.

این آمار در حالی است که مبارزه با کرونا هنوز ادامه دارد و تا رسیدن به ایمنی عمومی باید پیش رفت؛ علاوه بر این، با توجه به اینکه در کشورهای اروپایی موج بیماری در حال شکل گیری است، هوشیاری بیشتری برای جلوگیری از پیک ششم لازم است.  به واقع، تاکید کارشناسان بر این است که رعایت پروتکل های بهداشتی، اعم از استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و سایر توصیه ها هنوز ضروری است.

دو سال با کش و قوس‌های فراوان از شیوع پاندمی کرونا گذشت‌ و کشورمان پنج پیک سنگین را پشت سر گذاشت که پیک پنجم سنگین‌ترین پیک بود به طوری که مرگ و میرهای روزانه بعضاً به 700 نفر هم رسید و علی‌رغم تلاش‌های بسیار مدافعان سلامت هموطنان بسیاری در این پیک جان خود را از دست دادند و به اذعان بسیاری از کارشناسان علت عمده طولانی شدن این پیک بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و کوتاهی در واکسیناسیون بود.

اگر دولت دوازدهم برای واردات واکسن اهتمام بیشتری به خرج می‌داد و تزریق واکسن سرعت می‌گرفت قطعاً پیک پنجم را با پایین‌ترین میزان مرگ و میر پشت سر می‌گذاشتیم، اما با پیگیری آیت‌الله رئیسی ورود واکسن به کشور سرعت گرفت و تا به امروز بیش از 100 میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است که نویدبخش پایانی بر پیک‌های سنگین خواهد بود چرا که در کشورهایی که واکسیناسیون پایان یافته است، شاهد پایین‌ترین حجم میرگ و میر هستیم، اما چرا با وجود تزریق 100 میلیون دوز واکسن در کشور باز هم شاهد روزانه بالای 100 نفر مرگ و میر کرونایی در کشور هستیم؟

با این همه توصیفات باید واکسیناسیون را جدی بگیریم تا بتوانیم بر کرونا قالب شویم و کشور را از ورود به پیک ششم در امان نگه داریم چرا که اگر وارد پیک ششم شویم مشخص نیست همچون پیک پنچم آمار مرگ و میر به یک بار صعودی نشود و باز هم مدافعان سلامت در این بین بیشترین آسیب و ضربه روحی را خواهند خورد.

طبق آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های کشور نشان می‌دهد با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمامی شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی:
🔹 صفر شهرستان قرمز
🔹 22 شهرستان نارنجی
🔹 207 شهرستان زرد
🔹 219 شهرستان آبی

گزارش‌های خبرنگاران از استان‌ها هم نشان می‌دهد که برخی استان‌ها با توسل به واکسیناسیون و رعایت توصیه‌ها، موفقیت‌های خوبی در زمینه مقابله با شیوع کرونا کسب کرده‌اند، اما در برخی دیگر از مناطق کشورمان هنوز جمع قابل توجهی از هم‌میهنان قربانی این ویروس می‌شوند.

استان یزد/ فوت 4 بیمار دیگر در شبانه روز گذشته

ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ارتباط با وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: از 778 نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 171 بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

 وی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: از این تعداد، 23 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و 148 نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند.

سلمانی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان‌های استان افزود: 2 بیمار در ابرکوه، 1 بیمار در اردکان، 2 بیمار در اشکذر، 1 بیمار در بافق، 1بیمار در بهاباد،  2 بیمار در تفت،  1 بیمار در خاتم،  1 بیمار در مهریز، 2 بیمار در میبد و 10 بیمار در شهر یزد شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به فوت 4 بیمار  گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، 1 بیمار در شهر مروست، 1 بیمار در مهریز و 2 بیمار در شهر یزد قربانی کرونا شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد تصریح کرد: در حال حاضر   389 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد،   110 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه یزد خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

استان گیلان/ 65 بیمار جدید شناسایی شد

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 244 نفر از بیماران مبتلا به کرونا هم‌اکنون در بیمارستان‌های سراسر استان گیلان بستری هستند و این میزان بستری روند ثابت را طی می‌کند.

همچنین شمار بستری‌شدگان کرونایی در یک شبانه‌روز در بیمارستان‌های استان گیلان که در تابستان امسال و ماه‌های پیش از آن 3 رقمی بود و شاهد افزایش فزاینده آن بودیم از مدت‌ها پیش 2 رقمی شده و اکنون تعداد آن 65 نفر است.

 بر اساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 53 نفر از بیماران مبتلا به کرونا به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و شرایط مساعدی ندارند.

شایان ذکر است که 8 نفر از بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه به تازگی به این بخش افزوده شده‌اند و همچنین 51 بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان بدحال هستند و شرایط جسمی مساعدی ندارند.

 واکسیناسیون کرونایی با شتاب خوبی در گیلان در حال انجام است و هر روز شاهد افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون در استان گیلان هستیم به طوری که تا روز گذشته 425 پایگاه واکسیناسیون در سراسر گیلان فعال بودند.

استان سمنان/بستری شدن 11 بیمار جدید

 کامران قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 49 هزار و 155 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از چهارم الی پنجم آذر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ده هزار و 579 نفر رسیده است و سی و هشت هزار و 576 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 9 هزار و 459 نفر رسید.

استان قزوین/ آمار بیماران بدحال ‌15 درصد افزایش یافت ‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کاهش 25 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 90 مورد ابتلای جدید به کرونا در آزمایشگاه‌های کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار نسبت به روز قبل 30 نفر کاهش یافته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 14 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 43 بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار از روز گذشته 7 نفر کمتر شده است.

وی همچنین از افزایش 15 درصدی آمار بیماران بدحال خبر داد و افزود: در حال حاضر 15 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 2 نفر افزایش یافته است.

رحمانی به کاهش 50 درصدی موارد مرگ‌ومیر روزانه کرونایی هم اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت اخیر فقط یک بیمار بدحال کرونایی به علت علائم شدید تنفسی و ضعف جسمانی جان خود را از دست داد که این آمار در مقایسه با روز قبل نصف شده و یک نفر کاهش داشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به افزایش 6 درصدی نرخ روزانه بهبودیافتگان کرونایی اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر 51 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز گذشته 3 نفر کمتر شده است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت آمار مجموع بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با 4.4 درصد کاهش به 239 نفر رسید که در قیاس با روز قبل‌ 11 نفر کاهش پیدا کرده است.

خراسان رضوی/ 570 بیمار ‌در بیمارستان‌ها بستری هستند

محمد پهلوان مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: در حال حاضر 570 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که 400 نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 16 شهرستان خراسان رضوی تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی 154 نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد بستری‌شدگان روزانه در خراسان رضوی نوسان دارد گفت: دیروز 173 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و بیشترین تعداد بستری شدگان روزانه طی 10 روز گذشته 218 نفر بوده است.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

استان اردبیل/ فوت سه کرونایی در 24 ساعت گذشته

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون 53 بیمار کووید- 19 نیز با دریافت خدمات درمانی در منازل مسکونی خود تحت نظر و مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته سه نفر درگیر از مبتلایان بیماری کووید-19 بستری در مراکز درمانی استان اردبیل جان باختند که با فوت آنها  مجموع جان باختگان کرونا در این استان در 21 ماه گذشته و در خلال پنج موج، به 2 هزار و 572 نفر رسید.

حبیب‌زاده تصریح کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.19 در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند آرام کاهشی را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کنونی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده خواند و با اشاره به احتمال صعودی شدن شیوع کرونا در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: از 22 بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و 615 هزار و 899 دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

کاشان/‌شناسایی 30 بیمار جدید کرونایی‌

کاشان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و خوشبختانه طی چند روز گذشته این ویروس منحوس در کاشان افت نسبی اما شکننده داشته است.

مهدی دلاوری با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 10 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 9 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و یک بیمار نیز در بیمارستان ثامن و بیماری نیز در بیمارستان سیدالشهداء شهرستان آران و بیدگل بستری نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 32 و حداکثر 89 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار 53 ساله به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 90 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 64 بیمار در شهرستان کاشان و 26 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران هشت بیمار به صورت موقت بستری هستند.

وی از بستری 9 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ بیماری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل ناشی از ابتلا به ویروس کرونا فوت نکرده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 30 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد هشت بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 557 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان مرکزی/ 53 بیمار جدید شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آخرین وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: 53 مورد جدید کرونا ویروس بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی شبانه روز اخیر به ثبت رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: 10 نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند که 43 نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به 105  هزار و 30 نفر رسید و متاسفانه یک بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به‌دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به 2 هزار و 959 نفر رسید.

جمالیان در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در استان نیز گفت: دربازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی و یک تکلیف است و براین اساس حوزه بهداشت محیط نظارت کامل بر روند بازگشایی مدارس دارند.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در هنگام حضور دانش آموزان در محیط‌های آموزشی  الزامی است و به مدارس تاکید شده تا حتما در سرویس‌های بهداشتی صابون و مایع دستشویی قرار داده شود تا بهداشت دست‌ها رعایت شود. دانش آموزان متناسب با سن خود حتما از ماسک استفاده کنند چراکه گاها دیده شده که دانش‌آموزان از ماسک بزرگسالان استفاده می‌کنند که حفاظت لازم را ایجاد نمی‌کند.

رئیس علوم پزشکی اراک افزود: والدین و کادر آموزشی مدارس آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند. رعایت فاصله‌گذاری، بازبودن پنجره کلاس و تهویه مناسب، اجتناب از انجام بازی‌هایی که کودکان در نزدیکی هم قرار می‌گیرند، استفاده از ماژیک‌های وایت برد شخصی و اجتناب از استفاده از وسایل شخصی یکدیگر و پرهیز از تجمع در زنگ‌های تفریح الزامی است و باید از ورود دانش آموزان علامت دار به مدرسه جلوگیری بعمل آید.

استان بوشهر/فوتی‌های کرونایی به 2022 نفر رسید

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: از افراد شناسایی مشکوک به بیماری کرونا روز گذشته 14 نفر از آنان در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد 5 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 5 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر تحت مراقبت درمانی قرار دارند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 3 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از فوت 2 بوشهری دیگر در شبانه‌روز گذشته خبر داد و بیان کرد: روز گذشته 2 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت رسید که هر 2 خانم 83 و 70 ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای بیماری قلبی و فشار خون بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در 21 ماه گذشته 2 هزار و 22 نفر به سبب ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 26 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 11 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون حدود 89 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.کشمیری با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی تصریح کرد: تمام شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر در شرایط کم خطر یا آبی قرار دارند که برای مراقبت از این شرایط باید دستورالعمل‌های بهداشتی در همه سطوح رعایت شود.

استان اصفهان/ 213 ابتلای جدید و 11 فوتی آمار کرونایی

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ‌در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و 236  هزار و 948  نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 425 هزار و 29 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی در 24 ساعت گذشته را 213 نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: همچنین تعداد 16 هزار و  962 نفر آمار کل فوت شدگان قطعی و مشکوک به علت کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بوده است.

وی ادامه داد: تعداد 182 هزار و707 نفر نیز تعداد کل بستری شدگان کرونا از از ابتدا تاکنون بوده و تعداد بهبود یافتگان نیز 122 هزار و 833 نفر اعلام شده است.

عقدک با بیان اینکه در حال حاضر  677 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، افزود: از این تعداد 141 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد آمار تعداد کل بهبود یافتگان از ابتدا تاکنون گفت: در این بازه زمانی 123 هزار و 5 نفر بهبودیافتگان کرونا هستند و تعداد بیماران ترخیص شده جدید در 24 ساعت گذشته نیز  86 نفر بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین 124 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های اصفهان بستری و 11 نفر هم در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به راه افتادن کمپینی برای ترغیب افراد به تزریق واکسن کرونا، گفت: عمده دلیلی که برخی افراد واکسن نمی‌زنند ترس از واکسن و عوارض آن است، همچنین تمایل به پیشگیری و درمان از طریق طب سنتی و تناقض اطلاعاتی دریافتی از دیگر دلایل عدم تزریق واکسن است.

منصور شیری از رسانه‌ها خواست منابعی را برای انتقال پیام به مخاطبان خود انتخاب کنند که مطمئن باشند و افزود: افرادی که با واکسن مقابله می‌کنند اطلاعات علمی ندارند، بنابراین به نظر نمی‌رسد ارائه اطلاعات علمی آنها را قانع ‌کند، ضمن اینکه در صدد هستند افراد دیگر را نیز به عدم تزریق واکسن ترغیب کنند، بنابراین مطرح کردن آنها نوعی افتادن به دام آنها است، تعداد این افراد زیاد نیست اما باید مراقبت بود این افراد، جامعه مردد را به سمت واکسن نزدن سوق ندهند.

استان آذربایجان‌غربی/71 هزار بستری کرونایی بهبود یافتند

محمدامین ولی‌زاده رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی و با اشاره به ابتلای 353 نفر دیگر به کرونا در استان اظهار داشت: تاکنون 317 هزار و 952 نفر به کروناویروس مبتلا شده و 71 هزار و 696 بیمار بستری نیز بهبود یافته‌اند.

وی از فوت هشت نفر دیگر بر اثر کرونا خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون هفت هزار و 99 نفر قربانی کرونا شده‌اند. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به بستری 695 نفر بستری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان افزود: هم اکنون 34 نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 401 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند بیان کرد: 187 نفر نیز بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه قرار دارند.ولی‌زاده با اشاره به واکسیناسیون 18 هزار و 715 نفر دیگر در شبانه روز گذشته در استان گفت: تاکنون بیش از چهار میلیون دوز واکسن توسط مردم استان دریافت شده که 28 هزار و 966 دوز آن مربوط به دوز سوم بوده است.

استان ایلام/3 فوتی و 57 ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 66 هزار و 29 هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 57 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 95 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 17 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 64 هزار و 998 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 159 نفر بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1119762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =