به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، موسسه سیاست آموزش عالی انگلیس (HEPI) هر سال نظرسنجیای برای بررسی تجربه آکادمیک دانشجویان برگزار میکند. این موسسه امسال محور نظرسنجی خود را «اهمیت آموزش مجازی و فناوری آموزشی» در زندگی دانشجویان قرار داد.
با توجه به این که شیوع کرونا، دانشجویان و استادان را وادار به استفاده از فناوری برای همه عناصر زندگی دانشگاهی مانند تدریس، یادگیری، اجتماعی و مدیریت کرده است.
بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این نظرسنجی شرکت کردند که ۶۶ درصد از آنها از استفاده از فناوری آموزشی در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ «راضی» یا «بسیاری راضی» بودند. با این حال، باید توجه کرد که ۴۴ درصد از دانشجویان معتقد بودند که آموزش مجازی با توجه به تجربه کلی دانشگاه «ضعیف» یا «بسیار ضعیف» بوده است.
نتایج این نظرسنجی نشان داد که دانشجویان احساس میکنند آموزش مجازی و فناوریهای آموزشی در دسترس و مفیدند. با این حال، ۵۷ درصد از دانشجویان آموزش حضوری را ترجیح میدهند، تنها ۱۲ درصد گفتند که آموزش آنلاین را بیشتر از آموزش حضوری مفید میدانند و ۳۱ درصد دیگر هم آموزش ترکیبی را ترجیح میدهند.
کارشناسان بر این باورند که نتایج نظرسنجی ممکن است تحت تاثیر قرنطینه طولانی مدت یا مواجه شدن دانشجویان با کرونا و تجربیات منفی حاصل از آن باشد.
دانشجویان علوم انسانی و هنر کمترین رضایت را از آموزش مجازی دارند
یکی دیگر از نتایج این نظرسنجی این بودکه دانشجویان رشتههای هنر و علوم انسانی، کمترین رضایت و دانشجویان رشتههای مرتبط با سلامت، بیشترین رضایت را از آموزش مجازی داشتند. دلیل اصلی نارضایتی دانشجویان علوم انسانی و هنر این بود که آنها پیش از شرایط کرونا، استفاده کمتری از فناوریهای آموزشی داشتهاند.
انتهای پیام/
نظر شما