کمبود خوابگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی/ دانشجویان جدید کجا مستقر می‌شوند؟

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: زیرساخت‌های رفاهی کافی برای تربیت دانشجویان کنونی وجود ندارد. حال اگر تعداد آنان افزایش پیدا کند، این دانشجویان در کجا مستقر خواهند شد؟

 پارسا مجاهد دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه امکانات رفاهی برای ۳ هزار دانشجویی که سالانه قرار است در دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ پذیرش شوند کافی نیست، اظهارکرد: در زمینه افزایش ظرفیت‌های پزشکی، اگر به دفترچه کنکور امسال بنگرید بسیاری از این دانشگاه‌ها اعلام کردند تعهدی برای تامین خوابگاه دانشجویان ندارند.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد زیرساخت‌های رفاهی کافی برای تربیت دانشجویان کنونی وجود ندارد. حال اگر تعداد آنان افزایش پیدا کند، این دانشجویان در کجا مستقر خواهند شد؟

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش ظرفیت‌های پزشکی یک طرح مطالعه نشده است گفت: افرادی که موافق این طرح هستند باید مشخص کند بر اساس چه شواهد و مدارکی می‌خواهند نسبت به افزایش ۳ هزار نفری دانشجویان در سال اقدام کنند. 

وی افزود: در بحث افزایش ظرفیت‌های پزشکی نباید سطحی‌نگر باشیم. با افزایش ظرفیت‌های رشته‌های گروه پزشکی، بر تعداد فارغ‌التحصیلان اضافه می‌شود. در این بین باید بتوانیم شرایط آموزشی و رفاهی حداقلی برای این دانشجویان فراهم کنیم.

مجاهد افزود: چنین طرح‌ها و مصوباتی باید پیش از مطرح شدن این طرح توسط افراد دارای صلاحیت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه «آیا تعارض منافع در مخالفت با افزایش ظرفیت‌های پزشکی وجود دارد یا خیر» خاطرنشان کرد: من در حال حاضر پزشک نیستم و نمی‌توانم درباره این موضوع اظهارنظر کنم اما بر این باورم دانشجویانی که با افزایش ظرفیت در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند نیازمند خوابگاه و وام تحصیلی هستند. از طرفی باید کلاس‌های درسی برای این دانشجویان نیز فراهم باشد.
 باید وضعیت تحصیل دانشجویانی که با افزایش ظرفیت در دانشگاه پذیرش می‌شوند را مورد بررسی قرار داد.

کبود خوابگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی/ دانشجویان جدید در کجا مستقر می‌شوند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1119782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =