القانوع: تصمیم انگلیس علیه حماس هیچ ارزشی ندارد

سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تصمیم خصمانه انگلیس علیه این جنبش تاکید کرد ملت و مقاومت فلسطین صاحبان واقعی سرزمین و دارای مشروعیت هستند که از حقوق خود دفاع و به خاطر آن مبارزه می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در دمشق تاکید کرد تصمیم اخیر مجلس عوام انگلیس مبنی بر تروریستی خواندن حماس، فاجعه جدیدی است که نشانه‌های آن را دولت انگلیس علیه حقوق ملت فلسطین ترسیم کرده و بیانگر دشمنی قدیمی و جدید با فلسطین و ملت آن از طریق حمایت انگلیس از اشغالگران صهیونیست و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنهاست.

القانوع تصریح کرد دولت انگلیس، دشمن واقعی ملت‌هایی است که خواهان رهایی و آزادی هستند به ویژه ملت‌هایی که خواهان رهایی از چنگال اشغالگری و ظلم صهیونیستی هستند، این دشمنی آشکار انگلیس با ملت فلسطین نمی‌تواند به اشغالگران صهیونیست، امنیت  و مشروعیت در سرزمین ملت فلسطین اعطا کند.

وی خاطر نشان کرد ملت و مقاومت فلسطین صاحبان واقعی سرزمین و دارای مشروعیت هستند که از حقوق خود دفاع و به خاطر آن مبارزه می‌کنند.

القانوع اظهار داشت: حماس یک جنبش آزادیبخش ملی است که از فلسطین دفاع می‌کند و حق دارد ابزارهایی برای بازداشتن دشمن اسرائیلی در اختیار داشته باشد و مقاومت را برای آزادسازی سرزمین فلسطین و حمایت از آن اعمال کند.

وی افزود: مقاومت حقی است که تمام قوانین و مقررات بین المللی و انسانی برای هر ملت تحت اشغالگری تضمین کرده تا از خود دفاع کرده و به مقابله با  اشغالگران بپردازد.

سخنگوی حماس خاطر نشان کرد تصمیمات جدید انگلیس هرگز مانع توسعه توانمندی و افزایش قدرت مقاومت نخواهد شد. مقاومت فلسطین همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و هرگز به تصمیمات مجلس عوام انگلیس اعتنایی نخواهد کرد که ملت فلسطین و تمام آزادگان جهان آن را زیر پایشان خواهند گذاشت، همانطور که تصمیم بالفور شکست خورد، تصمیم انگلیس مبنی بر تروریستی خواندن حماس هم شکست خواهد خورد.

القانوع فاش کرد جنبش حماس تحرکات و ارتباطات خود را با نهادها و جنبشها و نیروهای آزاده و نماینده پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی و غربی به منظور تشکیل یک جبهه فراگیر برای مقابله با این تصمیم ظالمانه علیه حقوق ملت فلسطین و مقاومت عادلانه آن آغاز کرده  است، حماس هر آنچه را در توان داشته باشد برای مقابله واقعی با این تصمیم و شکست آن به کار خواهد گرفت.

وی ابراز عقیده کرد که موضع یکپارچه فلسطینی از سوی گروههای مختلف فلسطینی در قبال این تصمیم و اجماع مردمی درباره جنبش حماس و حمایت از آن تاکید می‌کند که تصمیم انگلیس تنها جوهری بر روی کاغذ و ارزش عملی آن در صحنه میدانی صفر است.

القانوع همچنین از موضع جمهوری اسلامی ایران به سبب حمایت مستمر و پیوسته از مسئله فلسطین و مقاومت شجاعانه آن و نقش تاثیرگذار تهران در تقویت ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین در مقابله با قلدرمآبی اشغالگران صهیونیست تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که موضع حمایتی ایران در قبال فلسطین و مقاومت آن سبب تقویت مشروعیت مقاومت شود .القانوع بار دیگر از حمایت‌های ایران از ملت و مقاومت فلسطین برای مقابله با پروژه صهیونیستی و  توسعه طلبی اشغالگران تقدیر کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1119860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =