روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد

سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، ادعای آمریکا در مورد احتمال حمله نیروهای روسی به اوکراین را اقدام تبلیغاتی واشنگتن خواند و تاکید کرد حمله ای از جانب روسیه علیه اوکراین در دستور کار نیست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نارشکین روز شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ اظهار داشت: خیال همه را آسوده می کنم؛ هیچ حمله ای (از طرف روسیه) به اوکراین صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: هر آنچه که پیرامون این موضوع (حمله احتمالی روسیه به اوکراین) رخ می دهد، اقدامات تبلیغاتی و شرورانه وزارت خارجه آمریکا است. این وزارتخانه ادعاهای جعلی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر می کند و  به متحدان آمریکا و رسانه ها چنین تلقین می شود که روسیه برای حمله آماده شده است.

 رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه تصریح کرد که این ادعاهای جعلی برای اینکه دیگران آن را اعلام کنند مطرح می شود و به این وسیله به تنش ها در این مورد دامن زده می شود.

 وی با بیان اینکه روسیه باید در رابطه با اقدامات آمریکا در مورد اوکراین، توانمندی دفاعی خود را تقویت کند، اظهار کرد: هدف اقدامات آمریکا تحریک اوکراین برای ازسرگیری مناقشه در مناطق جنوب غرب این کشور است.

به گفته مقام روس، از نظر آمریکا، اوکراین ارزش چندانی ندارد و می تواند برای اهداف واشنگتن قربانی شود اما خود مقامهای اوکراینی نیز تمایل برای برافروختن آتش مناقشه دارند.

در چند روز گذشته برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

کارن دانفراید" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا امروز در آخرین اظهارات مقامهای آمریکایی در مورد اوکراین اعلام کرد: در موضوع چگونگی پاسخ به تحرکات "بزرگ و غیرمعمول" روسیه نزدیک مرز اوکراین همه گزینه‌ها روی میز است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا در حالی مطرح شده است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) نیز پس از مشورت طی روزهای آتی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دانفراید افزود: تمامی گزینه‌ها روی میز است . در این راستا طیفی از گزینه ها مطرح است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا نسبت به تحرکات در مرز با اوکراین ابراز نگرانی کرده و از تمامیت ارضی کی‌یف حمایت کرد.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

 دیمیتری پسکوف"سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اوایل هفته جاری، ادعاهای اخیر برخی منابع یا مقامات واشنگتن و کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، تنش زا عنوان کرد و گفت: کشورهایی تلاش دارند روسیه را به عنوان تهدید کننده روند حل و فصل مسائل دونباس و اوکراین معرفی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1119878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =