آغاز تولید موشک غیرقابل توقفِ ابرفراصوت توسط روسیه

منابع خبری از تولید انبوه موشک ابرفراصوت روسیه با نام زیرکان که به آن موشک «غیرقابل توقف» نیز گفته می‌شود، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از دیلی میل، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) از آغاز تولید انبوه موشک‌های ابرفراصوت «زیرکان» خبر داد.

موشک زیرکان روسیه سرعتی معادل ۶ هزار و ۶۷۰ مایل در ساعت دارد و به آن موشک «غیرقابل توقف» نیز گفته می‌شود. این اقدام از سوی روسیه در بحبوحه تنش‌های این کشور و غرب در کارخانه فوق سری «روتوو» آغاز شد.

بنابر اعلام این وبگاه خبری یک منبع آگاه در این باره گفت: «تولید انبوه موشک زیرکان آغاز شده است، اما آزمایش‌های پرتاب سطحی آن همچنان ادامه خواهد داشت.»

همچنین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دستور داد تا این موشک تا سال آینده میلادی در نیروی دریایی روسیه مستقر شود.

به تازگی در تاریخ ۱۸ نوامبر آزمایش بر روی این موشک با موفقیت به پایان رسید. ماه پیش از آن نیز زیرکان برای اولین‌بار از یک زیردریایی شلیک شده بود. این موشک از سوی تلویزیون دولتی روسیه به عنوان «موشک منتخب رئیس‌جمهور در زمان جنگ احتمالی اتمی» خوانده شد.

موشک ابرفراصوتِ زیرکان برای حمله به هدف دریایی و زمینی طراحی شده است و می‌تواند اهداف را تا بیش از ۶۲۵ مایل هدف قرار دهد.

هفته گذشته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تائید کرد که این کشور با موفقیت یک سامانه ضد ماهواره آزمایش کرده است. وزارت دفاع روسیه نیز با رد مواضع واشنگتن درباره آزمایش این سامانه ضد ماهواره اعلام کرد: «آمریکا به خوبی می‌دانست که قطعات ماهواره ساقط شده با توجه به زمان و پارامترهای مداری آزمایش، هیچ تهدیدی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی یا سایر دارایی‌های فضایی ایجاد نمی‌کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1119926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =